تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا توانست به عنوان تنها نماینده ایران به عنوان صدرنشین گروه خود به مرحله حذفی این رقابت‌ها صعود کند، تیمی که تمام پیش بینی‌های کارشناسان درباره سرخابی‌ها به عنوان تیم‌های صعود کننده را به هم زد و با نمایش خوب خود دوباره تحسین کارشناسان عرصه فوتبال را در برداشت.

پیش از این تیم‌های سایپا، استقلال و پرسپولیس با کسب نتایج دور از انتظار از گردونه این رقابت‌ها کنار رفتند.

ذوب آهن در این دوره از رقابت‌ها در گروه A با تیم‌های الزوراء عراق، الوصل امارات، النصر عربستان همگروه بود و توانست در مقابل نمایندگان عربستان، امارات و عراق باز یهای درخشانی را به نمایش بگذارد.

علیرضا منصوریان که در این رقابت‌ها دست به جوانگرایی زده است و با قراردادن بازیکنان جوان در کنار با تجربه‌های چون قاسم حدادی فر در تیمش به رویایی فراتر از صعود به مرحله بعد فکر می‌کند که این رؤیا نیز برای نماینده خوب ایران دور از دسترس نخواهد بود و می‌توانند با همتی که دارند به ان برسند.

شاگردان منصوریان در آخرین دیدار مرحله گروهی این رقابت‌ها که بامداد پنجشنبه هشتم خرداد سال جاری در ورزشگاه «العربی» شهر دوحه برگزار شد با ارائه بازی منطقی و حساب شده تیم النصر عربستان را متوقف کردند و با ۱۲ امتیاز در صدر گروه به عنوان تیم اول به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا صعود و حریف تیم الاتحاد شدند.

تیم النصر نیز که با ۱۰ امتیاز در رده دوم جدول گروه A باقی ماند در مرحله نیمه نهایی با تیم الوحده امارات دیدار می‌کند.

با این حال سرمربی این تیم علیرضا منصوریان بارها در مصاحبه‌ها و نشست‌های خبری خود بر جوانگرایی و بازیکن سازی تاکید کرد و تیم را همانند یک خانواده دانست که همه باید برای موفقیت آن تلاش کنند.

تیم ذوب آهن اصفهان در فاصله ۱۰ روز مانده تا آوردگاه مهم فوتبال باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ در شرایطی که ارزش تیم‌های دیگر حاضر در مرحله نیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حداقل به نیم تیلیارد می‌رسد و برخی تیم‌ها بازیکنان ۸۰۰ میلیارد تومانی خریداری کرده‌اند برای ذوب آهن کمترین خواسته یک اتحاد و حمایت همه جانبه داخلی است که امری ضروری است.

ذوب آهن در حالی در گروه خود تیم‌های عربستانی و اماراتی را با شکست مواجعه کرده بود که این بار نیز در مرحله حذفی با الاتحاد عربستان برخورد کرد.

تیمی که هزینه‌های زیادی در فوتبال می‌کند وبازیکنان گران قیمتی را به خدمت گرفت که شاید نصف قمیت یکی از این بازیکنان حتی هزینه یک سال یکی از تیم هیا فوتبال باشگاهی ما نباشد.

این تیم رومارینیو مهاجم برزیلی، لوئیز آنتونیو خیمنز هافبک شیلیایی، مانوئل دو کاستا مدافع مراکشی و الکساندر پریجوویچ مهاجم صربستانی ۴ بازیکنی هستند که لوئیزسیرا شیلیایی سرمربی این تیم برای لیگ قهرمانان در نظر گرفته است.

رومارینیو برزیلی که نقش مهاجم دوم را بازی می‌کند یک بازیکن تکنیکی ۲۸ ساله است که فصل گذشته هفت گل در ۲۰ بازی برای این تیم به ثمر رساند. او بیشتر نقش سازندگی و فصاسازی را برای مهاجم نوک صربستانی این تیم مهیا می‌کند.

خوزه آنتونیو خیمنز هافبک شیلیایی دیگر بازیکن تیم الاتحاد یک هافبک با تجربه و با سابقه بازی در تیم ملی شیلی، لاتزیو، اینترمیلان، پارما و فیورنتینا را داردکه باشگاه‌های مطرحی در سطح جهان هستند و امسال از تیم پالستینو شیلی به الاتحاد آمده است. البته او سابقه بازی در تیم‌های عربی مثل الغرافه، النصرو العربی را هم دارد. او در فصل قبل در ۲۱ بازی پنج گل زد و چهار پاس گل داد.

دیگر بازیکن این تیم مانوئل داکوستا مدافع ۳۳ ساله و مراکشی متولد فرانسه است که علاوه بر تیم ملی مراکش سابقه بازی در تیم‌های ملی پایه کشور پرتغال را دارد. این بازیکن سه ملیتی با سابقه بازی در پی اس وی، فیورنتینا، سامپدوریا، وستهم یونایتد و لوکوموتیو مسکو در خط دفاعی الاتحاد بازی خواهد کرد. او در این فصل از تیم باشاکشهیر به تیم الاتحاد پیوسته است و نقش مهمی در این تیم خواهد داشت.

همچنین الکساندر پریجوویچ مهاجم ۲۹ ساله و ملی پوش صربستانی یک گلزن خطرناک است که تیم پائوک یونان به الاتحاد پیوسته است. او در سه فصل گذشته حضور در این تیم یونانی در ۸۷ بازی ۵۵ گل به ثمر رساند.

با این حال تیم ذوب آهن نیز بازیکنان خوب و با تکنیکی را به خدمت گرفته است و سابقه این تیم نشان داده است در مقابل تیم‌های عربی نتایج خوبی کسب کرده است.ذوب آهن برای فصل جاری یوسف بهزادی سنگربان پیشین تیم پدیده مشهد، محمد مشایخ بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال شاهین بوشهر، بووی باکر و ماکالی کریستانوس بازیکنان نیجریه‌ای و یک چند بازیکن دیگر را جذب کرده است و با هوشیاری و درایت و هدایت سرمربی جوان و خوش فکر خود می‌تواند برای هر تیمی در آسیا خط و نشان بکشد و به دور بعدی صود کند.

با این حال ورزشگاه زعبیل، میزبان قطعی دیدار رفت الاتحاد و ذوب آهن در تاریخ ۱۴ مرداد ماه جاری در شهر دوبی است و می‌طلبد ایرانیان مقیم یا مسافر دوبی مثل همیشه حمایت از ذوب آهن را در مصاف با الاتحاد فراموش کنند و در داخل نیز مسئولان، رسانه‌ها و مردم حمایت همه جانبه ای از تنها نماینده ایران برای صعود به مرحله بد این رقابت‌ها داشته باشند.

دیدار برگشت این دو تیم نیز در تاریخ ۲۱ مردادماه در در ورزشگاه العربی دوحه برگزار خواهد شد.

سبزپوشان ذوب آهن نیز پس از استقلال و پاس که به ترتیب دو و یکبار قهرمان باشگاه‌های آسیا شدند به همراه همشهری خود سپاهان، چهارمین تیم ایرانی است که به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۰ میلادی راه یافته است.

این تیم در ۲۲ آبان ۱۳۸۹ و در تک بازی فینال در ورزشگاه ملی المپیک توکیو واقع در کشور ژاپن به مصاف تیم "سئونگنام ایلهوا چونما" رفت و در این دیدار با نتیجهٔ ۱–۳ مقابل نمایندهٔ کره جنوبی شکست خورد و به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ رضایت داد.

/۶۰۲۶/۸۱۱۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.