رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: باید به بیگانگان ثابت کنیم که با توان و تکنولوژی داخلی و فنی و همچنین سرمایه گذاری داخل می توانیم تولیدات کشور را جایگزین واردات کنیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، فریدون حسنوند امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس از گروه صنعتی انتخاب، در خصوص اینکه برخی واحدهای صنعتی و تولیدی هزینه های بالایی برای انرژی متحمل می شوند، اظهار کرد: کمیسیون انرژی مجلس از ابتدای شروع به کار خود، بازدید از کارخانجات، پالایشگاه ها، پتروشیمی ها و نیروگاه ها را در دستور کار خود قرار داد و موانع احتمالی بر سر راه آنها را بررسی می کند.
وی با بیان اینکه بازدید امروز کمیسیون انرژی از گروه صنعتی به همین دلیل است، گفت: گروه صنعتی انتخاب یک مجموعه توانمند داخلی است که با حمایت می تواند توسعه یابد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: امروز در شرایطی که کشور در تحریم است، بسیاری از شرکت های خارجی به این بهانه ایران را ترک کرده اند، بنابراین باید از تمام شرکت های ایرانی که با تولیدات خود اقتصاد مقاومتی را دنبال می کنند، حمایت کنیم.
وی با اشاره به اینکه در تامین مواد اولیه که در حوزه کمسیون انرژی است، بخش تولید نیازمند حمایت است، اظهار کرد: موضوع دیگر بحث تامین انرژی در صنایع است و به دنبال این هستیم که با استانداردسازی تولیدات در کل کشور موجب کاهش مصرف انرژی شویم.
حسنوند با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس به دنبال انرژی های نو است، گفت: این کمیسیون به همین منظور سعی کرده با تصویب قوانین مختلف در برنامه ششم و برنامه بودجه این موضوع را در دستور کار قرار دهد.
وی تاکید کرد: در بخش انرژی های نو فرهنگ عمومی و آموزش را در دستور کار قرار داده ایم و اگر بتوانیم در مجموعه های صنعتی این موضوع را فرهنگ سازی کنیم، موجب سرمایه گذاری واحدهای تولیدی در حوزه انرژی خواهد شد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: بازدید کمیسیون انرژی مجلس و بیان مشکلات این واحدهای تولیدی به بیان به حل چالش های این شرکت و سایر شرکت ها کمک خواهد کرد.
وی تصریح کرد: باید به بیگانگان ثابت کنیم که با توان و تکنولوژی داخلی و فنی و همچنین سرمایه گذاری داخل بتوانیم تولیدات کشور را جایگزین واردات کنیم.
حسنوند با تاکید بر اینکه امروز مشکلات شرکت ها مربوط به تامین سرمایه در گردش آنها است، اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی و برنامه بودجه مجلس به موضوع تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی پرداخته است، البته بانک ها موانعی در پرداخت تسهیلات خود دارند که با طرح روز گذشته مجلس شورای اسلامی و با کمک به سرمایه گذاران و همچنین پول هایی که به عنوان وام به مردم داده شده، سرمایه در گردش به چرخه تولید کشور بازگردد.
وی همچنین در پاسخ به خبرنگار ایسنا در خصوص معافیت های مالیاتی صادرات مواد پایه پتروشیمی، اظهار کرد: در مجلس بحث معافیت‌ها، پتروشیمی ها را به عنوان محصولات غیروابسته به نفت تعریف کردیم و امروز آنها علاوه بر معافیت، از تسهیلات ویژه ای برخوردار هستند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: باید توجه داشت امروز ابتدا باید نیاز شرکت های داخلی را مرتفع کنیم و سپس نگاه صادرات محور به سایر کشورها داشته باشیم.
وی ادامه داد: نباید خام فروشی در عرصه مواد پتروشیمی داشته باشیم و ابتدا باید تولید شرکت های داخلی خود را توسعه داده و سپس به صادرات فکر کنیم.
به گزارش ایسنا، در جریان سفر یک روزه جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس به اصفهان، این نمایندگان از مجموعه گروه صنعتی انتخاب (اسنوا) به عنوان یکی از واحدهای بزرگ لوازم خانگی کشور بازدید کردند. در جریان این بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس از بخش های مختلفی همچون کارخانه ساخت قطعات پلاستیکی گروه صنعتی انتخاب، اتاق صوت، آزمایشگاه یخچال، لباسشویی، بخش تحقیق و توسعه، کارخانه قطعات فلزی و ... دیدن کرد و از ظرفیت ها و مشکلات این مجموعه صنعتی مطلع شدند.
کدخبرنگار: 13036

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.