دخشید قدرتی پور، برنده جایزه ممتاز پنجاهمین جشنواره بین‌المللی «ورلد هیومر» ایتالیا، درباره مشکلات برگزیدگان ایرانیِ جشنواره‌های بین‌المللی سخن گفت.
این کارتونیست در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان اظهار کرد: بعد از تحریم‌ها مشکل پرداخت مبالغ نقدی جوایزِ برگزیدگانِ ایرانیِ جشنواره‌های بین‌المللی شدیدتر شده و متأسفانه بسیاری از کارتونیست‌هایی که در این جشنواره‌ها مقام کسب می‌کنند موفق به دریافت جایزه خود نمی‌شوند.
قدرتی پور ادامه داد: در حال حاضر خیلی از جشنواره‌ها مشکل پرداخت بین‌بانکی را بهانه می‌کنند و حق برگزیدگان ایرانی را نادیده می‌گیرند. خیلی از آن‌ها نیز برای گرفتن جایزه، شرط حضور فیزیکی در زمان برگزاری را می‌گذارند و به‌این‌ترتیب، آن دسته از هنرمندانی که نمی‌توانند در مهلت مقرر در آن جشنواره حضور داشته باشند، جایزه خود را از دست می‌دهند.
وی افزود: جایزه «آیدین دوغان» ترکیه که به اسکار کارتون هم معروف است از این قضیه مبراست. چون علاوه بر تأمین هزینه سفر و اقامت هنرمند، به خاطر علم به این مشکل هنرمندان ایرانی، با اینکه جایزه نقدی برگزیدگان دیگر کشورها را به حسابشان واریز می‌کند، مبلغ جایزه برگزیدگان ایرانی را نقداً پرداخت می‌کند و این حرکت بسیار زیبایی است.
قدرتی پور، که به‌تازگی جایزه ممتاز پنجاهمین جشنواره بین‌المللی «ورلد هیومر» ایتالیا را کسب کرده، درباره اثری که به این جشنواره فرستاده بود، گفت: موضوع پنجاهمین دوره این جشنواره بین‌المللی، پاسداشت پنجاهمین سالگرد قدم گذاشتن انسان بر روی کره ماه بود و من که به رمان‌های علمی تخیلی علاقه زیادی دارم و «سفر به ماه» ژول ورن، یکی از این کتاب‌هاست، توانستم طرحی را بکشم که مورد توجه داوران این جشنواره قرار بگیرد.
این کارتونیست تصریح کرد: اینکه تخیلات انسان چگونه جامه عمل به خود می‌پوشاند و از یک امر انتزاعی به یک امر عینی بدل می‌شود، برای کشیدن آن اثر مد نظرم بود. معتقدم که ذهن انسان پایه‌گذار همه‌چیز است و خیلی از کشفیات و اختراعات از یک خیال‌پردازی  نشئت گرفته است.
کد خبرنگار:13038  

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.