رئیس اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل گفت: جهت نوسازی و احیای هویت بافت‌های فرسوده، منطقه یحیی‌آباد در اولویت قرار گرفت.

مجتبی آراسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در آران و بیدگل، اظهار کرد: در طرح بافت فرسوده، ساختمان‌های بالای 30 سال مشمول این طرح می‌شوند و در شهرهای نوش‌آباد و سفیدشهر و خانه‌های تاریخی، شهر آران و بیدگل در طرح احیای بافت فرسوده در طرح بازآفرینی شهری قرار گرفته است.

وی افزود: دولت حمایت خوبی را در طرح بافت‌های فرسوده برای احیا و بازآفرینی محورها و خانه‌های تاریخی در نظر گرفته و طبق تعهد به ازای هر واحد مسکونی دارای سند در محدوده بافت فرسوده مبلغ 500 میلیون ریال با سود 4 درصد و 400 میلیون ریال با سود 18 درصد و باز پرداخت بلند مدت پرداخت می‌کند.

آراسته ادامه داد: ارتقای هویت و منزلت مکانی، افزایش حکمرانی محلی و کاهش فقر از جمله اهداف اجرایی شدن این طرح است و در راستای همین اهداف منطقه یحیی‌آباد آران و بیدگل در برنامه اجرای طرح بازآفرینی شهری با مساعدت مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و پیگیری اداره راه و شهرسازی آران و بیدگل بودجه 4 و نیم میلیارد ریالی برای این منطقه در نظر گرفته شد.

کد خبرنگار: 13094


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.