نمایشگاه «سکوت سرد» با آثاری از مژده حسنی از چهارم مردادماه در نگارخانه نگاه نو برپا می‌شود.
مژده حسنی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان اظهار کرد: متأسفانه سال‌های گذشته ما در اصفهان شاهد اسیدپاشی به‌صورت بانوان توسط فرد یا افرادی ناشناس بودیم. اقدامی که در زمان وقوع، هیاهوی زیادی برپا کرد اما بعد از مدتی این هیاهو جای خود را به سکوتی سرد داد.
وی ادامه داد: بعدازآن اسیدپاشی‌ها، فروریختن رؤیاهای قربانیان زیبای بی‌گناه، همیشه در ذهن من بود.  به‌عنوان یک نقاش رسالت خود دانستم تا برای همدردی و به نشانه اعتراض، نسبت به خشونت علیه زنان، قلم خود را بردارم و با سمفونی‌ای از رنگ‌ها و فرم‌ها، آهنگ  اعتراض خود را به امید نابودی عاملان این جنایت بنوازم. 
این نقاش تصریح کرد: مهرماه سال 1393، استارت نمایشگاه «سکوت سرد» زده شد و برای برپایی آن با گالری‌های مختلفی در سرتاسر کشور صحبت کردم اما متأسفانه گالری دارها وقتی موضوع نمایشگاه را متوجه می‌شدند، از برگزاری آن امتناع می‌کردند! خوشبختانه گالری‌های اصفهان نسبت به سایر گالری‌های کشور  در این خصوص برخورد بهتری داشتند.
وی افزود: این نمایشگاه شامل 25 اثر با سبک اکسپرسیونیسم و تکنیک میکس مدیا است و دلیل انتخاب این سبک اثربخشی در بیان موضوع و صراحت دادن به مفهوم آثار بود. در واقع اغراق در رنگ‌ها، فرم‌ها و شیوه‌ای عاری از طبیعت‌گرایی، همان چیزی بود که به مفهوم آثارم کمک می‌کرد.
حسنی، با اشاره به ویژگی‌های این نمایشگاه گفت: آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه «سکوت سرد» مورد تائید اساتید برجسته کشور قرار گرفته و در کنار پرداختن به آیه‌های قرآن با مضمون ظلم، حق‌الناس، رحمانیت و رئوف بودن آفریدگار و ضمن تأکید بر این بیت که «اسلام به ذات خود ندارد عیبی/ هر عیب که هست، از مسلمانی ماست»، در هر اثر، از دوخت و بند هم استفاده‌شده است. 
وی خاطرنشان کرد: استفاده از دوخت و بند در آثار، نشان‌دهنده رؤیاهایی درهم‌تنیده شده است که به بند کشیده شده‌اند؛ بندی از جنس افراطی‌گری و کوتاه‌نظری.
این نقاش، با اشاره به‌احتمال حضور یکی از قربانیان اسیدپاشی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «سکوت سرد» اظهار کرد: برای حضور مرضیه ابراهیمی در این نمایشگاه تلاش زیادی کرده‌ام و علت انتخاب او این بود که بعد از اتفاقات ناگواری که برایش رخ داد، روحیه‌اش را نباخت و اقدامات قابل‌توجهی برای حمایت از قربانیان اسیدپاشی انجام داد.
به گزارش ایسنا،نمایشگاه «سکوت سرد» چهارم مردادماه رأس ساعت 17 در نگارخانه نگاه نو افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا هشتم مردادماه هر روز از ساعت 17 تا 21 به این نگارخانه مراجعه کنند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.