یک کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در تابستان، وارونگی هوا اتفاق نمی‌افتد، به همین دلیل منشاء آلودگی‌های اندک کنونی آلاینده‌های ماشینی و صنعتی نیست و منشا گرد و خاکی دارد.
ابراهیم هنرمند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی، بیانگر جوی نسبتا ناپایدار بر روی استان طی سه روز آینده است، بر این اساس، در اکثر مناطق استان، آسمان قسمتی ابری است و گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.
به گفته وی، کمینه دمای هوا در 24 ساعت آینده در اکثر مناطق یک تا دو درجه کاهش خواهد داشت و طی این مدت، پیش‌بینی می‌شود، اصفهان در گرم ترین لحظات 38 و در خنک ترین ساعات به 23 درجه بالای صفر برسد.
این کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، افزود: گرم ترین نقطه استان، در چند روز آینده، خوروبیابانک و چوپانان با 43 درجه و خنک ترین نقطه، بویین میاندشت با 11درجه بالای صفر پیش بینی شده است.
هنرمند در پاسخ به پرسشی درخصوص آلودگی‌های اخیر در استان اصفهان، اظهار کرد: آلودگی هوا که منشا گرد و خاک داشته است، در حدی نیست که احتیاج به اطلاع‌رسانی باشد، اما در روزهای پیش‌رو امکان آلودگی در حد معمول وجود دارد، اما کیفیت هوا از نظر پیش‌بینی سالم برآورد شده است.
وی افزود: در مناطق شرق و شمال‌شرقی همچون اردستان و نائین، وزش باد از دیگر مناطق شدیدتر است و گرد و خاک محلی در این مناطق بیشتر وجود خواهد داشت.
این کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، علت این آلودگی را تشریح کرد: به دلیل اینکه در فصل تابستان، وارونگی اتفاق نمی‌افتد، منشا این آلودگی، آلاینده‌های ماشینی و صنعتی نیست و منشا گرد و خاکی دارد.
هنرمند گفت: راه مقابله انسانی با کاهش آلودگی در اثر گرد و خاک وجود ندارد، مگر اینکه در صورت اطلاع‌رسانی وضعیت اضطراری، از بیرون آمدن و ورزش در فضای باز اجتناب شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.