معاون فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: یکی از شاخص‌های زیست پذیری فرهنگی شهر، انسان‌محوری است و از عرصه‌های محقق شدن این مهم، داشتن شهری فعال با شهروندانی شاد است. 
محمد عیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان اظهار کرد: شهر فعال با برنامه‌ریزی مدیریت شهری بر فراغت فعال و تفریح استوار است و گسترده‌تر شدن بستر این فعالیت‌ها، رابطه معناداری با کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش میزان خلاقیت فرهنگی و هنری شهروندان دارد. 
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به فراهم شدن فضاهای تحقق زیست پذیری فرهنگی در شهر ادامه داد: از لحاظ نظری یکی از اهداف مدیریت شهری رسیدن به زیست پذیری فرهنگی شهر است. در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان نیز برنامه‌های تفریحی و ورزشی‌ای طراحی و اجرا شده که عرصه محور است و انتظار می‌رود، جذابیت آن باعث ایجاد انگیزه در طیف وسیعی از شهروندان شود. 
وی افزود: ایجاد فضای کنش تعاملی در بین اعضای خانواده و شهروندان در مقیاس محله‌ای، بسترساز تعاملات بیشتر اجتماعی را فراهم می‌کند. تعاملاتی که می‌تواند به افزایش مهارت‌های اجتماعی منجر شود. 
عیدی، با اشاره به افتتاح جاده سلامت با عنوان «فعال باش اصفهان» در منطقه 11 شهرداری اصفهان گفت: اگر سلامت به دو قسمت روانی و جسمی تقسیم شود، تمام گذرهای فرهنگی شهر باید به سمت جاده سلامت پیش رود. در گذشته، مسیر ناژوان با گذر فرهنگی و با محوریت سلامت تعریف و ترویج شده و طبیعی است که در تمام فضاهای درون محله‌ای شهر هم باید جاده‌هایی طراحی شود که با در نظر گرفتن فاکتورهای انسان‌محور و معنانگر موجبات تحرک بیشتر و تخلیه هیجانات شهروندان را سبب شود. 
معاون فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به مسیر 1609 متری جاده سلامت در منطقه رهنان تصریح کرد: در دنیای مدرن، شاخص بهزیستی فرهنگی در شهرها سنجیده می‌شود. این مهم بر میزان مشارکت شهروندان در فعالیت‌های فرهنگی دلالت دارد و هرچه میزان مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی افزایش یابد سطح بهزیستی فرهنگی هم ارتقا پیدا می‌کند. 
عیدی تأکید کرد: مدیریت شهری با مشارکت‌جویی شهروندان درصدد صورت‌بندی بهزیستی فرهنگی در سطح شهر اصفهان است تا با کاهش نقش تولی گری سازمان‌ها، در آینده نزدیک شاهد تجلی خودجوش مردم در بهزیستی فرهنگی شهر فعال باشیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.