امام جمعه آران و بیدگل گفت: حج از بزرگ‌ترین تجمع‌های انسانی در طول تاریخ بشریت است که برای ابراز بندگی و آزادگی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در آران و بیدگل، آیت‌الله سید محمد موسوی عصر روز گذشته دوشنبه در مراسم بدرقه زائران اعزامی به حج ابراهیمی در امامزاده هلال بن علی(ع) آران و بیدگل، اظهار کرد: انجام مراسم حج با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه و دنیای اسلام یک حرکت عبادی و سیاسی برای حفظ عظمت اسلام است و باید از مشرکان عالم اعلام برائت کنیم.

وی افزود: روح حج مراسم برائت از مشرکان است و امسال زائران باید منسجم‌تر از گذشته با رفتار و اعمال خود برائت از مشرکان را با وحدت و انسجام بیشتری انجام دهند. حج از بزرگ‌ترین تجمع‌های انسانی در طول تاریخ بشریت است که برای ابراز بندگی و آزادگی انجام می‌شود.

امام جمعه آران و بیدگل، گفت: مراسم حج فرصت خوبی است که انسان خود را از متعلقات دنیا دور کند و با پاکی روح و نفس برای ادامه زندگی در مسیر آموزه‌های الهی حرکت کند و در این چند صباحی که در مراسم حضور دارد خود را برای یک سفر ابدی در محضر خدا آماده و از دل‌بستگی به دنیا و دیگر علایق زمینی دوری کند.

موسوی گفت: مراسم حج یک عمل عبادی، اجتماعی و سیاسی است که در عین اعلام بندگی به خدای بزرگ، اعلام بیزاری از بندگی استکبار را به نمایش می‌گذارد و اعلام حریت و آزادگی دنیایی را به گوش مستکبران و ظالمان جهان می‌رساند.

به گزارش ایسنا، امسال بیش از 200 نفر از مردم آران و بیدگل به حرم امن الهی اعزام می‌شوند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.