عضو ناظر مجلس در شورای عالی انرژی با بیان اینکه مجلس از مدل‌های مختلف در زمینه فروش نفت استقبال می‌کند، گفت: جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که نفت خود را به کشورهای قدرتمندی که درصدد تأمین امینت نفتی خود در یک بازه زمانی دو یا سه ساله هستند پیش فروش کند.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مطرح شدن طرح پیش فروش نفت گفت: کمیسیون انرژی و مجلس شورای اسلامی از مدل‌های مختلف برای فروش نفت چه در شرایط تحریم و چه در غیر از آن حمایت می کند.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون مدلی مطرح است که ما نفت خود را به کشورهای قدرتمندی که درصدد تأمین امینت نفتی خود در یک بازه زمانی دو یا سه ساله هستند پیش فروش کنیم و جمهوری اسلامی در این زمینه آمادگی لازم را دارد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با این طرح اطمینان کافی برای پالایشگاه‌ها و مراکز صنعتی کشورها در حوزه انرژی وجود دارد و آنها می‌توانند در خصوص نفتی که پیش خرید کردند برنامه ریزی کنند. از قبل نیز قراردادهای خرید نفت یکساله بود اما می‌شود این قراردادها در بازه‌های طولانی مدت‌تر بسته شود و به صورت قرارداد پیش فروش منعقد شود.

بختیار در پایان با بیان اینکه ما از مدل‌هایی نظیر عرضه نفت در بورس نیز حمایت کردیم، تاکید کرد: علی رغم اینکه آمریکایی‌ها درصدد این بودند که صادرات نفت ما را به صفر برسانند ما نفت خود را در بورس نفت با سازو کار شفاف‌تر عرضه کردیم و نه تنها فروش نفت به صفر نرسید بلکه در مکانیسم شفاف‌تری به فروش رسید. صادرات و فروش نفت ایران امروز متوقف نشده است. در زمینه پیش فروش نفت نیز مجلس این آمادگی را دارد که هم اجازه دهد و هم نظارت داشته باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.