استاندار اصفهان گفت: خودداری از تنش زایی و ایجاد نکردن مطالبه گری بیجا برای مردم از مسائل مهمی است که باید رعایت شود تا با وفاق و انسجام اجتماعی، حضور حداکثری مردم در انتخابات را رقم بزنیم. 

به گزارش خبرنگار ایبسنا- منطقه اصفهان، عباس رضایی عصر امروز(شنبه) در جلسه شورای اداری استان اصفهان، اظهار کرد: در استان هیچ موضوعی به مهمی مسئله آب نیست. هم اکنون در چهار بخش آب شرب، سد کوهرنگ 3، تونل بهشت آباد و انتقال آب از خلیج فارس مجدانه در حال کار و پیگیری هستیم و روزی نیست که دو جلسه در خصوص حل مشکل آب نداشته باشیم.

وی گفت: بعد از بارندگی های اوایل سال، 800 میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده رود ذخیره شد. دو دیدگاه در خصوص باز کردن آب برای کشت بهاره کشاورزان وجود داشت. یک دیدگاه می گفت باید آب را پشت سد نگه داریم تا آب کافی برای کشت پاییزه وجود داشته باشد و یک دیدگاه هم که بنده به آن اعتقاد داشتم این بود که باید آب را برای کشت بهاره کشاورزان هم باز کنیم.

استاندار اصفهان در همین خصوص افزود: تقریبا همه مدیران مخالف بودند که آب را باز کنیم، اما بنده با توکل به خدا این ریسک پذیری را پذیرفتم و با این شرط که تضمین کنیم 450 میلیون متر مکعب آب برای کشت پاییزه کشاورزان برای اول مهرماه پشت سد وجود داشته باشد، آب سد را برای کشت بهاره کشاورزان باز کردیم.

رضایی گفت: خوشبختانه با تلاش تمام ارکان دستگاه های مسئول، میزان بیکاری در استان از 14.1 درصد به 10.7 درصد کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: اگر در خصوص یک طرح تولیدی از اداره ای استعلام شود و تا 15 روز از آن اداره جوابی دریافت نشود، این سکوت را به عنوان جواب مثبت تلقی می کنیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: هفته گذشته خبر دادند 45.7 درصد از اسناد خزانه در استان جذب شده است که با تلاش 10 روزه، میزان جذب اسناد خزانه به 91 درصد رسیده است. هر چند اداره های اوقاف، ورزش و جوانان، هلال احمر، بنیاد شهید و ارشاد نتوانستند اسناد خزانه را جذب کنند.

رضایی افزود: لازم است از ظرفیت نماز جمعه برای پیش برد امور مختلف بهره برده شود. تمام مدیران استان در نماز جمعه شرکت کنند و برای خدمت بهتر به مردم، میز خدمت در این مراسم عبادی باید راه اندازی کنیم تا مردم به راحتی مشکلات خود را بیان کنند.

وی گفت: تمام مدیران استان، یک روز در هفته را برای ملاقات مردمی اختصاص دهند. همچنین عفاف و حجاب در ادارات باید رعایت شود و مدیران نیز در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کوشا باشند.

استاندار اصفهان اظهار کرد: اعتقاد دارم وحدت رویه و تشریک مساعی باید در تمام دستگاه های دولتی اجرایی شود و با کمک رسانه ها در جهت پیش برد اهداف دولت تدبیر و امید تلاش کنیم. وظیفه همه ما صیانت از نظام اسلامی و امید آفرینی است، مردم علی رغم وجود مشکلات اقتصادی، وجودشان با نظام است.

رضایی افزود: حضور حداکثری در محیط کار، ارتباط مناسب با مردم و کاهش دیوان سالاری در ادارات، باید به صورت جدی پیگیری شود تا حداقل مسائل اجتماعی تبدیل به مسائل امنیتی نشود.

وی با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: وظیفه ما در انتخابات صرفا اجرای قانون است. کاری نکنیم تا شبهه طرفداری از کاندیدایی پیش بیاید. مردم را از جنگ اقتصادی نترسانیم. خودداری از تنش زایی و ایجاد نکردن مطالبه گری بیجا برای مردم از مسائل مهمی است که باید رعایت شود تا با وفاق و انسجام اجتماعی، حضور حداکثری مردم در انتخابات را رقم بزنیم. 

کد خبرنگار: 13040


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.