رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به دنبال گسترش خطوط مترو اصفهان با استفاده از فناوری‌های کشور چین هستیم، گفت: تصمیمات غیر عادلانه ای که در مورد کشور ایران از جمله تحریم ها گرفته شد برخی از ارتباطات را کاهش داد اما یقین داریم اراده ملت ها بیشتر از شرایط تحمیلی است. 
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، فتح الله معین صبح امروز (شنبه) در جلسه مشترک دیدار اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با اعضای کمیته دائمی کنگره خلق شهرداری شانگهای در اصفهان، اظهار کرد: در تاریخ دو کشور کمتر می‌بینید که ارتباطات قوی نباشد و به نظر می‌رسد که سابقه تاریخی ارتباطات به عنوان میراثی به دست ما رسیده است و وظیفه همه ما حفظ و تقویت رابطه بین این دو شهر بزرگ است و اطمینان دارم شما نیز علاقه به گسترده تر و مستحکم ترشدن این رابطه دارید.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مترو اصفهان آخرین پروژه‌ای است که با کشور چین به صورت مشترک انجام شده و بیش از یک سال است که مردم اصفهان از این پروژه در حال استفاده هستند و به دنبال گسترش خطوط مترو اصفهان با استفاده از فناوری‌های کشور چین هستیم.
معین تصریح کرد: تصمیمات غیر عادلانه ای که در مورد کشور ایران از جمله تحریم ها گرفته شد برخی از ارتباطات را کاهش داد، اما یقین داریم اراده ملت ها بیشتر از شرایط تحمیلی است. 
وی خاطرنشان کرد: همچنان به دنبال توسعه روابط سازنده اصفهان با شهرهای چین هستیم اولین شهرهایی که خواهرخواندگی با اصفهان داشت، شهر شیانگ بود و بیشترین ارتباط ما با شرکت های صنعتی واقع در شانگهای چین بوده و هست.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بنا بر تصمیم دولت ایران مدتی است گردشگران کشور چین بدون دریافت ویزا می‌توانند به ایران سفر کنند و با این اتفاق گردشگری بین دو کشور و مبادلات اقتصادی افزایش خواهد داشت. 
معین ادامه داد: اصفهان پس از تهران که پایتخت کشور محسوب می‌شود از مهمترین شهرهای اقتصادی ایران است و آماده افزایش اقدامات میان دو شهر اصفهان و شانگهای هستیم و منتظر می‌مانیم تا طرف مقابل نیز برای توسعه روابط پیشنهادات خود را ارائه کند. 



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.