مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: مهم ترین منابع درآمد هر کشور مالیات است. هرچقدر ثبات در این بخش بیشتر باشد می‌تواند به دولت در برنامه ریزی و ارائه خدمات به مردم کمک کند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، بهروز مهدلو در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: هرچقدر ثبات بخش مالیات بیشتر باشد برنامه ریزی توسط دولت بهتر انجام می شود.
وی افزود: توسعه فرهنگی از ابعاد مهم توسعه هر کشوری است. برای همین است که ۱۶ تا ۲۳ تیرماه هفته مالیات نامگذاری شده است. با ارتقا فرهنگ مالیاتی، نظام مالیاتی نیز بهبود پیدا می‌کند. باید نگاه مردم به مالیات تغییر پیدا کند. اگر تامین هزینه های جاری کشور مهم است باید به مالیات نگاه دیگری داشت. به خصوص آثار پرداخت مالیات باید نمایان باشد.    مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان ادامه داد: در کنار فرهنگ سازی، مقوله آموزش مهم و یکی از اصول زیربنایی برای توسعه آموزش است. بسیاری از مشکلات در استان و جامعه در مواجه با مالیات به دلیل عدم آشنایی و آگاهی از قوانین و مقررات است. برای همین آموزش اولویت اول ما است.   مهدلو تصریح کرد: پرداخت یا عدم پرداخت مالیات تاثیر بسیاری در توسعه کشور ایفا می‌کند. نقش نفت در بودجه در سال‌های گذشته زیاد بود و امسال با وجود شرایط تحریمی و صحبت‌های مقام معظم رهبری، نیاز به فرهنگ سازی مالیاتی فقط مربوط به اداره مالیاتی نیست و همه نهادها باید نقش موثری ایفا کنند.
مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: باید تسهیلات و خدماتی به مردم ارائه دهیم و از فرار مالیاتی جلوگیری کنیم. در طرح جامع مالیاتی ایجاد پایگاه مالی بسیار مهم است. سازمان امور مالیاتی به دنبال شفافیت اقتصادی در کشور است.
مهدلو گفت: شناسایی زنجیره تولید، توزیع و فروش بسیار اهمیت دارد. ابزاری که می‌تواند این زنجیره را کنترل کند مالیات بر ارزش افزوده است. یک دهه است از اجرای این قانون می گذرد و در ۲۰۰ کشور دنیا این قانون اجرا شده است. این طرح سه هدف دارد، کاهش هزینه‌ها، افزایش درآمد و رضایتمندی.
وی با اشاره به افزایش سطح آگاهی مردم و آموزش خاطرنشان کرد: در فرهنگ‌سازی افزایش سطح آگاهی مردم بسیار با اهمیت است. به همین منظور اداره کل سازمان امور مالیاتی استان اصفهان در سال گذشته بیش از ۱۶ کارگاه و همایش مالیاتی در استان برگزار کرد و در سه ماه اول این سال ۱۸ کارگاه برگزار کردیم. با برگزاری این همایش ها و کارگاه‌ها برخی مشکلات مردم حل می شود. برای همکاران خود نیز آموزش‌هایی در نظر گرفتیم که سال گذشته افزایش دو برابری داشتیم.
مهدلو ادامه داد: با هماهنگی با نظام پزشکی و قوه قضائیه یک همایش با پزشکان برگزار کردیم که پزشکان دستگاه کارت خوان بگذارند. موسسه های خیریه نیز از مالیات دادن معاف هستند. اما یک تکالیفی باید انجام بدهند و چون نمی‌دانستند دچار مشکل شده بودند.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان برای اولین بار بسته حمایتی برای واحد‌های تولیدی را در ۱۴ بند در نظر گرفته است که تسهیلات مختلفی در آن وجود دارد.
وی افزود: ۶۰درصد طرح جامع مالیاتی پیاده شده است. امسال یک اداره مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی ایجاد شده است. دستاورد‌های خوبی در این موضوع کسب کرده‌اند که در ماه‌های آینده گزارشی از آن‌ها ارائه خواهند داد.
مهدلو خاطرنشان کرد: فرار مالیاتی باعث ایجاد ناراحتی در مردم می شود و ضرر و زیان جبران ناپذیری دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.