رئیس اداره ثبت احوال نجف آباد از کاهش آمار طلاق ثبت شده در این شهرستان خبر داد.
مجید میری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در نجف آباد، اظهار کرد: ثبت 96 طلاق در دو ماهه نخست امسال در شهرستان نجف آباد، کاهش 15درصدی طلاق نسبت به زمان مشابه سال گذشته را نشان می دهد.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان نجف آباد افزود: در دوماهه نخست امسال 313 مورد ازدواج به ثبت رسیده است که این تعداد در مقایسه با تعداد ثبت طلاق در همین زمان، رقم قابل توجهی است. همچنین آمارها نشان می دهد که در سال گذشته یک هزار و 718 مورد ازدواج به ثبت رسیده است.
وی درباره ولادت های ثبت شده، خاطر نشان کرد: درسال گذشته پنج هزار و 183 ولادت به ثبت رسیده که دو هزار و 744 نوزاد پسر و دو هزار و 438 نوزاد دختر بوده اند، همچنین در دوماهه نخست امسال 745 ولادت ثبت شده که بازهم سهم نوزادان پسر بیشتر از نوزادان دختر است.
میری از کاهش پنج درصدی وفات در دوماهه نخست امسال خبر داد و تاکید کرد: ثبت 256مورد وفات در دوماهه نخست امسال در مقایسه با سال قبل، کاهش 5درصدی را نشان می دهد. با این حال وجود یک هزار و 732 مورد وفات در سال 97 و مقایسه آن با آمار سال 96 بیانگر افزایش 75 صدم درصدی است. به طور میانگین زنان در نجف آباد 72 و مردان 67 سال عمر می کنند.
وی درباره گروه سنی فوت شدگان، خاطر نشان کرد: گروه سنی یک تا پنج سال 4 درصد، پنج تا پانزده سال 1.5 درصد، پانزده تا پنجاه سال 13درصد، پنجاه تا هشتاد سال 41درصد و بالای هشتاد سال نزدیک به 40درصد از فوت شدگان را تشکیل می دهند.
رئیس ثبت احوال نجف آباد با بیان علت های فوت در این شهرستان تصریح کرد: بیماری های عفونی 1.5درصد، سرطان ها و تومورها 10درصد، بیماری های قلبی عروقی 39درصد، بیماری های دستگاه تناسلی و ادراری 3.5درصد، حوادث غیر عمد 6درصد، بیماری های خون ساز 1.5درصد، بیماری های غدد و تغذیه 2درصد، بیماری های روانی 28صدم درصد، بیماری های دستگاه تنفسی 16 درصد و علت های مبهم 10 درصد از علل فوت افراد را به خود اختصاص داده است.
میری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص صدور کارت ملی هوشمند در این شهرستان، گفت: در شهرستان نجف آباد 258هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که 190 هزار درخواست صدور داشته ایم. بخاطر برخی مشکلات صدور این کارت ها با اندکی تاخیر انجام می شود با این حال تمام مراحل صدور تا تحویل به فرد در حال انجام است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.