مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان مأموریت تولید فیلم را ندارد، سرمایه‌گذار هم نیست و انتظار زیادی در این زمینه نباید از آن داشت. این جشنواره، فرصتی است تا تولیدکنندگان، خودشان را در معرض انتخاب مخاطب بگذارند و فرصتی برای اکران کسب کنند.

 به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان ایمان حجتی امشب (چهارشنبه) در نشست هم‌اندیشی مدیران سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان که با حضور نمایندگان رسانه های اصفهان در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری اصفهان دو نگاه ویژه دارد که در ساختار برگزاری جشنواره به‌ عنوان ارزش ویژه مطرح است. یکی از این نگاه‌ها به سمت کارکردهای اجتماعی ویژه این جشنواره با مخاطب کودک و نوجوان است. همان‌طور که همه می‌دانیم، امروز ما به گفتگوی بین نسلی با کودکان و نوجوانانمان نیاز داریم و باید بتوانیم پیام‌هایی را به‌ خوبی به آنها منتقل کنیم. بهترین ابزار این انتقال، زبان هنر است و با توجه به توسعه رسانه‌های جدید، فیلم می‌تواند کارکرد ویژه‌ای در این زمینه داشته باشد.

وی ادامه داد: دیگر نگاه ویژه شهرداری اصفهان، به کارکرد بین‌المللی این جشنواره است. امروزه شهرها برای بازاریابی و معرفی خودشان به دنیا تلاش بسیاری می‌کنند و از روش‌های مختلفی بهره می‌برند، برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان با درجه آ بین‌المللی نیز می‌تواند برای اصفهان کارکرد ویژه‌ای داشته باشد. برای اصفهان که شهر دوستدار کودک و عضو شبکه شهرهای خلاق یونسکو است و قرار است طبقه خلاق آن با توجه به سند توسعه آمایش سرزمین، برای توسعه اقتصاد فرهنگش تلاش کنند.

مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان افزود: بنابراین صنایع خلاق نقش ویژه‌ای در آینده اقتصادی این شهر دارد و فیلم و سینما و هنرمندان می‌توانند نقش مهمی در رسیدن اصفهان به این اهداف داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت‌ شهرداری اصفهان در دوره سی و یکم جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، گفت: در این دوره 9 هزار نفر از کودکان و نوجوانان مناطق کمتر برخوردار شهر در فرهنگسراها ثبت‌نام شدند و فیلم‌های جشنواره را در سینما فلسطین تماشا کردند. امسال نیز احتمالاً سینما بهمن خوراسگان میزبان این دوستان خواهد بود.

حجتی تصریح کرد: 30 سمن فعال در حوزه کودکان خاص کم‌شنوا یا کم‌توان در دوره سی و یکم، برای نخستین بار کنار جشنواره حضور داشتند و با همکاری آنها اتفاق ویژه‌ای رخ داد. برای حضور کودکان معلول نیز مناسب‌سازی‌هایی انجام شد و شرکت کودکان کار نیز نمایشی نبود بلکه ساز و کار مشخصی داشت.

وی توجه حاضران را به ‌تناسب ابزار و کارکرد جلب کرد و گفت: از یک ابزار نمی‌توان به همه کارکردها رسید و با آن‌ همه مشکلات را حل کرد. جشنواره فیلم کودک و نوجوان مأموریت تولید فیلم را ندارد و سرمایه‌گذار هم نیست و انتظار زیادی در این زمینه نباید داشت. جشنواره، فرصتی است که تولیدکنندگان خودشان را در معرض انتخاب مخاطب بگذارند و فرصتی برای اکران کسب کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌المللی شهرداری اصفهان ادامه داد: برای هزار و یک دغدغه‌ای که داریم باید دنبال ابزار مناسبی باشیم. اصفهان شهر دوستدار کودک است و برگزاری این جشنواره در اصفهان می‌تواند به خیلی از مباحث کمک کند، اما اینکه همه بار این مسئولیت را به دوش بکشد منطقی نیست و بقیه دستگاه‌ها نیز باید در بحث کودک تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه صداوسیما برای تبدیل‌شدن اصفهان به قطب تولید فیلم کودک و نوجوان تلاش کند، بسیار ستوده است و شهرداری اصفهان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی آن نیز بر حوزه کودک تمرکز دارند و برنامه‌های مختلفی را در سطح شهر با همین رویکرد برگزار می‌کنند که برنامه نوجوانی فصل نوجویی، گل‌های کاغذی و... از جمله آنهاست.

 حجتی با تأکید بر بعد انسان‌سازی جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، اظهار کرد: کارکرد خوب این جشنواره انسان‌سازی است. بسیاری از داوران و خبرنگاران جوان و افرادی که در حوزه‌های مختلف مشغول به کار هستند خروجی این جشنواره‌ هستند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.