«شهر من» نام نخستین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی است که فراخوان آن به‌تازگی منتشر شده و قصد دارد فرهنگ شهروندی را به‌واسطه زبان هنر، ارتقا ببخشد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان در آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان «شهر من» که صبح امروز، دوشنبه (17 تیرماه) در دفتر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد اظهار کرد: برای اینکه برخی از رفتارها در شهرنشینان ساری و جاری شود و آن‌ها را به شهروند تبدیل کند، مواردی از سوی مدیریت شهری و اداره توسعه فرهنگ شهروندی در نظر گرفته‌شده که برای تأثیرگذاری بهتر آن‌ها، ناگزیر به استفاده از زبان هنر هستیم.
 احمد رضایی دارافشانی تأکید کرد: البته ورود این اداره به بحث داستان، شعر، تئاتر، فیلم کوتاه و ... به‌هیچ‌وجه با هدف پرورش و کمک به رشد این ‌گونه‌ها نیست و قصد ندارد کاری موازی با دستگاه‌های دیگر انجام بدهد، بلکه می‌کوشد از همه این هنرها به‌عنوان یک ابزار برای ارتباط با شهروندان و اثرگذاری بهتر استفاده کند و ازاین‌رو با دفاتر تخصصی، حوزه هنری و دانشگاه‌ها تعامل دارد. 
وی ادامه داد: به دلیل خاصیت متفاوت شعر و داستان و نقش آن در آموزش و انتقال مفاهیم، همچنین امکان تبدیل آن به محصول‌های متفاوتی مثل انیمیشن، ترانه، موشن گرافی و ... می‌توان از تولیدات جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی در قالب‌های مختلف استفاده کرد. 
مرتضی رشیدی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی اصفهان هم در این آیین گفت: بنا به سیاست‌گذاری حوزه فرهنگی شهرداری اصفهان و برای رسیدن به شهروندانی فرهنگی، تلاش کرده‌ایم تا از رسانه‌ها و ابزارهای جدید برای انتقال مفاهیم حوزه اجتماعی استفاده کنیم. 
وی افزود: نزدیک به شش ماه کار کارشناسی بر روی این جشنواره انجام‌شده و امیدوارم که با استمرار فرایند آن بتوانیم به نتایج خوبی در حوزه داستان و شعر با مفاهیم شهروندی برسیم.
سعید معتمدی، دبیر نخستین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی نیز اظهار کرد: به دلیل پیچیدگی‌های گروه سنی کودک که هر گروه آن، اقتضائات خاص خود را دارد و همچنین به خاطر نیاز به بالا بردن سطح کیفیت آثار موجود، نیازمند برگزاری چنین جشنواره‌ای بودیم.
وی ادامه داد: این جشنواره در دو بخش داستان (خردسال، 7 تا 9 سال ، 10 تا 12 سال، نوجوان) و شعر (خردسال، کودک و نوجوان) برگزار می‌شود و شامل شش موضوع اصلی اخلاق شهروندی و سلامت روان، حمل‌ونقل عمومی و پاک، پسماند و بازیافت، پارک‌ها و فضای سبز، آتش‌نشانی و حوادث ایمنی و مصرف بهینه انرژی است.
معتمدی تصریح کرد: همه این موضوعات بسیار کاربردی هستند و امیدوارم بتوانیم نسل جدید را به‌گونه‌ای آگاه کنیم که شهرمان جای بهتری برای زندگی باشد.  وی افزود: علاوه بر اهدای لوح و جایزه نقدی به برگزیدگان اول تا سوم هر بخش، به انتخاب هیئت‌داوران از 10 اثر شایسته نیز می‌توانیم تقدیر کنیم. دبیر نخستین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان «شهر من» با اشاره به گاه‌شمار این جشنواره گفت: آخرین‌مهلت ارسال اثر به این جشنواره تا 30 مهرماه 98 است و آیین اختتامیه آن آذرماه 98 برگزار خواهد شد. آثار ارسالی به این جشنواره نیز نباید قبلاً چاپ یا در جشنواره‌ای حائز رتبه شده باشند.
به گزارش ایسنا، رونمایی از پوستر نخستین دوره جشنواره «شهر من» پایان‌بخش این نشست بود.

کد خبرنگار: 13038

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.