فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در حوزه فضای مجازی بیش از 100 درصد جرم وجود دارد و باید گفت برداشت غیر مجاز از کارت‌های بانکی در رتبه اول، کلاه برداری رایانه‌ای در رتبه دوم و مزاحمت در فضای مجازی در رتبه سوم قرار دارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، مهدی معصوم بیگی صبح امروز(شنبه) در نشست خبری، اظهار کرد: مبارزه با سرقت یکی از دغدغه‌های مهم نیروی انتظامی است، اما بعضاً مردم به صورت ناخواسته فرصت‌هایی را در اختیار دزدان قرار می‌دهند که متاسفانه این موارد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: 28 باند سرقت شناسایی و در سال جاری 36 درصد دستگیری متهمان را داشته‌ایم که بیانگر تلاش نیروی انتظامی در این زمینه است و اموالی که توسط نیروی انتظامی کشف شده 160 میلیارد ریال ارزش داشته است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به شعار سال، تصریح کرد: پلیس تمرکز خوبی در حوزه قاچاق کالا گذاشته و حدود 600 پرونده در این حوزه تشکیل و نزدیک 700 نفر دستگیر و بازداشت شده‌اند، ارزش ریالی قاچاق کالا در سه ماه جاری 384 میلیارد ریال بوده که در ارتباط با این امر طرح کنترل انبارها با قوت در سطح استان فعالیت می‌کند.
معصوم بیگی با بیان اینکه ارزش ریالی سوخت در کشورهای همسایه چندین برابر سوختی است که در کشور عرضه می‌شود، گفت: به سبب همین امر قاچاق سوخت در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و شبکه‌ای که قصد انتقال یک میلیون و سی هزار لیتر سوخت را داشت شناسایی و با آن برخورد شد.
وی از 22 درصد افزایش انهدام باند جعل و کلاهبرداری در سال 97 خبرداد و گفت: آمار انهدام باندهای کلاهبرداری در سال 98 افزایش داشته و از رشد برخوردار بوده است، طرحی با عنوان ظفر 5 در دست اقدام است که در این طرح خودروهایی که با " دور دور خود نظم خیابان را برهم می‌زنند " توقیف می‌شوند تا از آمار تصادفات کم شود و البته نقش مردم نقش اول است و تقاضا داریم رانندگان با جان مردم بازی نکنند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به حوزه تصادفات گفت: تصادفاتی که تا 9 میلیون تومان خسارت دارد مشروط بر این که اختلافی بین دو راننده وجود نداشته باشد نیازی به کروکی پلیس ندارد تا رانندگان معطل نشوند و با مراجعه به شرکت‌های بیمه خسارت خود را دریافت کنند.
معصوم بیگی، تاکید کرد: برابر تبصره ماده هشت، خودروهایی که یک میلیون تومان و یا بیشتر تخلف دارند، توقیف می‌شوند و با توجه به قوانین مصوب در فرماندهی انتظامی استان شهروندان طی قسط بندی می‌توانند با پردخت جریمه خود به رفع توقیف خودروها بپردازند، اما باید گفت خودروهایی که دستور قضایی دارند یا بر اثر استفاده از مشروبات الکلی و مواد روان گردان جریمه شده‌اند مشمول قانون قسط بندی نیروی انتظامی نمی‌شوند.
وی از تشدید برخورد با توقف‌های غیر مجاز خبرداد و گفت: خودروهای مکانیزه ثبت تخلف در تابستان افزایش داده شده است، همچنین در جهت برخورد با تخلفات حادثه ساز 180 تیم  پلیس راه به کارگیری شده‌اند که در شهر از آنان استفاده خواهد شد و در حوزه شهری 9  درصد کاهش مرگ بر اثر تصادفات داشته‌ایم.
فرمانده انتظامی استان اصفهان روز شنبه را پرحادثه‌ترین روز در طول هفته خواند و تصریح کرد: بیشترین ساعت تصادف در شهر بین ساعت 20 تا 22 و در جاده‌ها بین ساعت 16 الی 20 است. همچنین در حوزه تصادفات جرحی با کاهش 0.5 درصدی مواجه بوده‌ایم.
معصوم بیگی در خصوص پر حادثه خیز ترین محورها در جاده‌ها گفت: محور آزاد راه اصفهان - کاشان در رتبه اول، پس از آن محور سمیرم-یاسوج و دامنه الیگودرز در رتبه‌های بعدی قرار دارند و 61 درصد تصادفات در روز و 39 درصد در شب اتفاق می افتد.

وی با اشاره به حوزه فضای مجازی تاکید کرد: در حوزه فضای مجازی بیش از 100 درصد جرم وجود دارد، برداشت غیر مجاز از کارت‌های بانکی در رتبه اول، کلاه برداری رایانه‌ای در رتبه دوم و مزاحمت در فضای مجازی در رتبه سوم قرار دارد، اما پلیس اشراف خود را در حوزه فضای مجازی گسترش داده است.
فرمانده انتظامی استان با بیان آماری از امداد خواهی‌ها از پلیس، خاطرنشان کرد: 800هزار امداد خواهی در سه ماه نخست سال جاری از پلیس درخواست شد که  بیشترین امداد خواهی مرتبط با تصادفات و نزاع و سرقت بوده است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.