شهردار اصفهان گفت: طرح اصفهان ۲۰۲۰ حرکت متداول و مداوم به حوزه گردشگری برای داشتن اقتصاد پایدار و بزرگ است.

به گزارش ایلنا، قدرت‌الله نوروزی در نشست تخصصی اصفهان ۲۰۲۰، شهر گردشگری، هنر و میراث فرهنگی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه گردشگری اصفهان به اهمیت توجه به اقدامات موثر در حوزه گردشگری اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: باید در حوزه گردشگری افکار موثر و رفتار همسو داشته باشیم و بیان همه ما مبتنی بر همدلی و همراهی باشد و به طور قطع، امروز باید ۲۰۲۰ را پنجره و جایگاهی ببینیم که از آن بتوان به همه دنیا نگاه کرد و دنیا از آن به اصفهان نگاه کنند.

وی با بیان اینکه در طرح اصفهان 2020 تأثیر حوزه گردشگری در اقتصاد استان اصفهان مد نظر قرار گرفته، افزود: ۲۰۲۰ حرکت متداول و مداوم به حوزه گردشگری است و باید این صنعت را به عنوان یک منبع اقتصادی بزرگ در فعالیت‌های خود ببینیم.

شهردار اصفهان ادامه داد: باید به دنبال فضایی برای رشد کارها و مشاغل کوچک و تبدیل آن به مشاغل بزرگ باشیم و مدیریت شهری اصفهان باور دارد در صورت توجه جدی به موضوع گردشگری، در دریای مواج کنونی، به موفقیت دست پیدا خواهیم کرد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مختلف گردشگری شهر بیان کرد: روزانه ۱۰۰ هزار نفر از مترو استفاده می‌کنند و خط دوم مترو در حال ساخت است. تلاش این است که آلودگی کاهش و ساخت و سازها در اصفهان نظم پیدا کند و همه این موضوعات برای آن است که مردم از جای جای جهان به اصفهان سفر کنند.

نوروزی گفت: همه شهروندان باید برای شهر، احساس مسئولیت کنند و تلاش کنند با افزایش مدت زمان اقامت گردشگران در اصفهان، رونق اقتصادی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه باید همه امکانات شهر در اختیار رویداد جهانی ۲۰۲۰ باشد تا با وحدت شاهد پویایی در این زمینه باشیم و از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببریم، اضافه کرد: رویداد جهانی ۲۰۲۰ باید به بهترین شکل و در بهترین کیفیت برگزار شود و در کنار آن باید اتفاقات زیرساختی صورت گیرد.

بر اساس این گزارش قبل از آغاز به کار نمایشگاه گردشگری اصفهان و با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسئولان شهری و شهردار اصفهان طرح «اصفهان 2020» رونمایی شد.

این طرح که از سوی چند نفر از اعضای شورای شهر اصفهان مطرح شده بود، موفق به دریافت مصوبه شورای شهر شد و قرار است با دریافت دیدگاه‌های فعالان گردشگری و شهروندان تا سال  2020 میلادی اصفهان را در مسیر توسعه مبتنی بر ظرفیت‌های گردشگری قرار دهد.

طرح «اصفهان 2020» در سه محور گردشگری، هنر و میراث فرهنگی از ابتدای سال میلادی ۲۰۲۰ با چشم‌انداز توسعه فراصنعتی اصفهان، توسعه پایدار شهری و توسعه منابع انسانی با بهره‌برداری از پروژه‌های شاخص شهری در حوزه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و همچنین اجرای رویدادهای مختلف ملی و بین‌المللی در محورهای گردشگری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.