دبیر اجرایی رویداد جهانی اصفهان ۲۰۲۰ گفت: در چشم‌انداز توسعه اصفهان، فراصنعتی بودن مد نظر ما بود و در این راستا اجرای رویداد جهانی 2020 با همین رویکرد صورت گرفت.

به گزارش ایلنا، پیروز ارجمند درباره محورهای اصلی سال 2020 میلادی، سال گردشگری، میراث فرهنگی و هنر اظهار داشت: موسیقی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و سینما در‌ این بخش‌ها مورد توجه است که لازم است برندسازی در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به برنامه‌های تأثیرگذار و زیرساختی در این حوزه تاکید کرد: در بخش‌های زیرساختی و روساختی، پروژه‌هایی که منبع توسعه فرهنگی هستند، مد نظر ما است مانند میراث ملموس و میراث ناملموس که در این رویداد جهانی به منظور احیا و تقویت آن و همچنین بازسازی و احیای میراث ملموس در دستور کار قرار دارد.

دبیر اجرایی رویداد جهانی اصفهان ۲۰۲۰ ، نقش صنایع دستی در کشور را قابل انکار دانست و گفت: بیش از دو سوم صنایع دستی ایران در اصفهان وجود دارد و ۵۰ هزار هنرمند صنایع دستی در اصفهان فعال هستند.

ارجمند ادامه داد: زیرساخت‌های حمل و نقل، امنیت و سایر زیرساخت‌ها در شهر اصفهان مد نظر قرار گرفته است و تلاش می‌کنیم در این خصوص اقدامات لازم صورت دهیم؛ از سوی دیگر، آموزش شهروندی به نوجوانان به منظور توجه به هنر، میراث فرهنگی و گردشگری از دیگر برنامه ها برای تحقق طرح اصفهان 2020 است.
اصفهان 2020 یک طرح گردشگری بسیار بزرگ است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در نشست طرح اصفهان 2020 با بیان اینکه خوشبختانه بواسطه برگزاری نمایشگاه گردشگری، بحث‌های قابل توجهی صورت گرفته، گفت: وقتی از اصفهان ۲۰۲۰ به عنوان یک طرح بزرگ صحبت می‌کنیم، باید نشست‌های تخصصی قابل توجهی برگزار کنیم و اهداف کمی و کیفی تعیین کنیم که قابل اندازه‌گیری باشد.
 
 فریدون اللهیاری، به ظرفیت‌های قابل توجه صنعت گردشگری اشاره کرد و افزود: گردشگری ۱۰ درصد اشتغال در جهان را به خود اختصاص داده و در دهه‌های اخیر تحولات بسیاری را در این زمینه شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد گردشگری جهان را گردشگری فرهنگی و تاریخی تشکیل داده و در رویداد ۲۰۲۰ با توجه به انتخاب موضوع صنایع دستی و هنر، به گردشگری خلاق توجه نشان داده شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.