به گزارش ایرنا، محمد اعتدادی روز سه شنبه در نشست خبری مسولان آموزش و پرورش استان افزود: در سال تحصیلی جاری 13 هزار کسری نیرو داشتیم که پنج هزار ساعت آن توسط دبیران بازنشسته و بخشی هم با حذف یکهزار و100 معاون پرورشی و اضافه کار سایر معلمان جبران شد.
وی اضافه کرد: کمبود 13 هزار معلم از سال قبل به همراه بازنشسته شدن سه هزار فرهنگی دیگر، ما را با مشکل جدیدی مواجه می کند که باید از طُرق مختلف از جمله افزایش ردیف، افزایش سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان و امثال آن جبران شود.
مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان اضافه کرد: البته در این زمینه با استاندار و مسوولان تهران، رایزنی صورت گرفته و انتظار می رود این کمبود جبران شود.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش اصفهان، بزرگترین دستگاه اجرایی استان است و همه باید به کمک آن بیایند.
اعتدادی در باره اخذ پول در مدارس دولتی گفت: هیچگونه دریافت وجهی هنگام ثبت نام نخواهیم داشت ولی مدارس شاهد، نمونه دولتی و استعدادهای درخشان مشمول قوانین خود هستند.
وی با اشاره به جلسه برگزار شده با مدیران مدارس گفت: در این جلسه تاکید شد که با توجه به شرایط امروز جامعه، هیچ وجهی برای نام نویسی در مدارس دولتی جز هزینه بیمه اخذ نشود ولی با توجه به اینکه هیچ سرانه ای به مدارس پرداخت نمی شود از مردم تقاضا می شود مدارس را هم مد نظر قرار دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به وجود پنج هزار و300 آموزشگاه در استان افزود: اگر مدرسه ای به اجبار پول دریافت کند بطور قطع به آن رسیدگی خواهد شد. اعتدادی تصریح کرد: البته این مساله نافی کمک اختیاری مردم نیست در عین حال به مدیران مدارس هم تاکید شده است که اخلاق مداری و مردمداری سرلوحه کارهایشان باشد.
وی خاطرنشان کرد: از دهه 60 برند سازی در برخی مدارس انجام شده ولی سیاست امروز این است که از مدارس خاص کاسته شود و در همین راستا آزمون نمونه دولتی ها هم حذف شد.
اعتدادی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که مردم کمترین آسیب را ببینند لذا از تمام ظرفیت ها برای جبران کمبود نیروی انسانی، فضای آموزشی و اعتبارات استفاده می کنیم.
وی با رد پایین بودن کیفیت مدارس دولتی در مقایسه با مدارس غیردولتی اضافه کرد: فرزندان خودم در مدارس دولتی تحصیل کرده اند و نباید اینطور القا شود که کیفیت آموزشی مدارس دولتی پایین است.
وی در عین حال شایعه استعفای خود را رد کرد.
همچنین معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر 89 فضا در قالب700 کلاس مدارس خطرآفرین در استان تشخیص داده شده اند که امکان تشکیل کلاس درس در آنها وجود ندارد.
سیدمحمد میرپور با بیان اینکه 2 هزار و 70 کلاس در استان به صورت دو نوبته است، اضافه کرد: قریب 9 هزار و 486 کلاس مورد نیاز آموزش و پرورش استان است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سیستم گرمایشی استاندارد تاکنون 11هزار و210 کلاس درس در استان استاندارد سازی شده است اما هنوز 3 درصد از کلاس ها نیاز به این کار دارد.
به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی 98-99 بیش از920 هزار و500 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در پنج هزار و300 آموزشگاه استان اصفهان تحصیل خواهند کرد.
پیش بینی می شود سال آینده 64 هزار دانش آموز اول ابتدایی وارد سیستم آموزشی و تربیتی استان شوند.
6027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.