استارتاپ (Startup) به معنای کسب و کار جدیدی است که حول محور فناوری شکل گرفته است و ظرفیت رشد بالایی دارد.
سید امیر حسین منجمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : جوانان و نیروهای بسیار خلاق و نوآوری در بسیاری از این شرکت ها فعالیت می کنند که در شرایط فعلی تحریم آنها حالت افرادی را پیدا می کنند که نیاز به خدمات آنها خیلی بیشتر از گذشته است.
وی به سهم مطلوب شرکت های دانش بنیان در اشتغالزایی اشاره و تصریح کرد: اکنون که مشکل بیکاری در جامعه زیاد است و بسیاری از جوانان دانش آموخته برای بدست آوردن شغل دولتی نگران هستند این شرکت ها رافع این مشکلات هستند.
این استاد دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان افزود: در زمان حاضر استارتاپ های بسیاری در رشته های مختلف به ویژه فنی با توجه به نیازهای فناوری کشور به فعالیت می پردازند.
منجمی ادامه داد : در نمایشگاه کامپیوتر اصفهان که به تازگی در محل نمایشگاه های بین المللی استان برگزار شد سالنی بزرگی به نمایش فعالیت شرکت های دانش بنیان کوچک 2 یا سه نفره از میان دانش آموختگان و یا دانشجویان ترم آخر رشته های فنی و پایه اختصاص یافته بود.
وی با اشاره به فعالیت بسیار مطلوب برخی از این شرکت ها در زمینه فناوری های آموزشی، گفت: بسیاری از این شرکت ها می توانند در زمینه پشتیبانی، تعمیر و نگهداری تجهیزات که مهم هستند به فعالیت بپردازند.
منجمی ادامه داد: به عنوان نمونه در بعضی ادارات و سازمان ها، یک دستگاه جدید با هزینه بالا نصب می شود ولی ممکن است به دلیل هزینه های پشتیبانی و نگهداری و یا نیاز به تعمیر از حالت عملیاتی خارج شود و استفاده بهینه ای از آن صورت نگیرد که در این بخش شرکت های دانش بنیان می توانند چاره ساز باشند.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا استارتاپ ها و شرکت های کوچک دانش بنیان می توانند در زمینه تجهیز و نگهداری وسایل کمک آموزشی کارگشای نظام آموزشی باشند و همچنین در زمینه تولید نرم افزارهای آموزش مجازی به آموزش و پرورش کمک کنند.
این استاد دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان بیان داشت: در مجموع این نیروهای جوان دانش آموخته می توانند در زمینه بومی سازی فناوری مدرن آموزشی در خدمت آموزش و پرورش باشند.
استان اصفهان دارای بیش از 500 شرکت دانش بنیان، یک شهرک علمی و تحقیقاتی، 2 پارک علم و فناوری و بیش از 10 مرکز رشد است.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.