محمد سلطان حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : سرمایه گذاران از قبول بسیاری از طرح های ورزشی این اداره کل بدلیل نداشتن توجیه اقتصادی و سوددهی خودداری می کنند و بودجه ای هم از محل تملک دارایی ها به این طرح ها اختصاص پیدا نمی کند.
وی با اشاره به این که تبصره 19 و ماده 27 در دستگاه های مختلف متفاوت است، تصریح کرد : طرح هایی که ورزش و جوانان از طریق تبصره 19 و ماده 27 واگذار می کند باید توجیه اقتصادی داشته باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان ادامه داد : دست کم 60 طرح در پنج سال گذشته از طریق تبصره 19 در این اداره کل توسط خیرین در روستاهای استان انجام شده است .
وی با اشاره به این که پیست اسکی فریدونشهر یکی از بهترین طرح هایی که از این طریق واگذار شد، تصریح کرد: شهرداری طالخونچه در حال تکمیل یک طرح است که هیچگونه توجیه اقتصادی ندارد و توسط کارشناسان رسمی مدت زمان بهره برداری آن طولانی مدت مشخص شده است.
سلطان حسینی با بیان این که سالانه حدود 80 میلیارد ریال هزینه نگهداری ورزشگاه نقش جهان است، بیان کرد: ورزشگاه نقش جهان اصفهان هم یکی از طرح های مهم اصفهان است که فولاد مبارکه تا کنون حدود 60 میلیارد تومان برای این ورزشگاه هزینه کرده و در صورتی که فولاد مبارکه نگهداری آنرا انجام ندهد ، امکان ارائه خدمات دولتی در آن وجود ندارد.
وی اضافه کرد: فولاد مبارکه انجام و تکمیل 2 قسمت دیگر این ورزشگاه را در جلسه اخیر که با وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل فولاد مبارکه برگزار کردیم، تقبل کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان خاطرنشان کرد: واگذاری دست کم 40 طرح از طریق تبصره 19 و ماده 27 به این اداره کل واگذار شده اما هزینه کارشناسی این طرح ها برای ورزش و جوانان که بودجه ای برای انجام هزینه ای کارشناسی ندارد بسیار زیاد است.
وی افزود: حدود 30 طرح از جمله استخرها را به خیرین از جمله فولاد کویر، فولاد مبارکه و برخی دستگاه های دیگر واگذار کردیم و پنج طرح را از طریق تبصره 19 و هفت طرح را از طریق ماده 27 واگذار کردیم و بقیه این 40 مورد را هم در دستور کار داریم .
سلطان با بیان این که خیران بدنبال توجیه اقتصادی این طرح ها نیستند ، تصریح کرد: احداث اماکن ورزشی هم همانند مدرسه سازی است که هیچ سودی برای سرمایه گذاران و آموزش و پرورش قابل تصور نیست.
براساس بند (الف) تبصره (19) قانون بودجه سال 1396 کل کشور به دولت اجازه داده می شود به منظور تسهیل تامین مالی طرح‌ های تملک دارایی های سرمایه ای دارای توجیه اقتصادی و مالی با اولویت طرح­ های نیمه تمام نسبت به جلب و انعقاد قرارداد سرمایه گذاری و مشارکت با بخش خصوصی اقدام کند.
بالغ بر 150 طرح نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد که به مشارکت جدی بخش خصوصی و خیران نیاز است.
تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی این استان به بیش از یکهزار میلیارد ریال نیاز دارد، تامین این مبلغ از محل اعتبارات دولتی میسر نیست و نیاز به مشارکت جدی بخش خصوصی و خیران دارد.
سرانه فضای ورزشی اماکن متعلق با این اداره کل به ازای هر نفر در استان حدود 46 سانتی متر است که حدود 14سانتی متر نسبت به گذشته رشد داشته است.
هم اکنون وسعت اماکن ورزشی در استان 2 میلیون و 189 هزار و 452 متر مربع است.
300 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان فعالیت می کنند که این تعداد نسبت به چهار سال گذشته 50 درصد رشد پیدا کرده است.
7150/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.