محسن حاج عابدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به خشکسالی در سال های گذشته میزان آب دهی قنوات تیران و کرون کاهش و یا خشک شده بودند که بارش های امسال این منابع آبی را احیا کرد.
وی بیان کرد : میزان دبی آب قنوان این شهرستان در زمان حاضر رشد 2 برابری نسبت به گذشته داشته که این جریان به انجام فعالیت های کشاورزی منجر شده است.
مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با اشاره به این که کمبود آب موجب خشکی بیش از سه هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی این شهرستان شد، تصریح کرد: رفع چالش آب موج احیا این اراضی کشاورزی شده و اکنون کشاورزان نسبت به کشت محصولات اقدام کرده اند.
وی اضافه کرد: افزایش حجم آبی دهی چشمه مرغاب به افزایش حجم آب سد شهید منتظری روستای خمیران این شهرستان منجر شد و هفت میلیون مترمکعب آب در این سد جمع آوری شده که سرریز این سد و بخشی از آب چشمه مرغاب در رودخانه های فصلی جاری شده است.
وی مدیریت منابع آب را مهم بیان کرد و گفت: منابع آبی امسال باید به خوبی مدیریت و فرصتی برای توسعه کشاورزی و فعالیت های باغبانی باشد.
تیران و کرون دارای 21 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که آب مورد نیاز آن از چشمه مرغاب و سایر چشمه های آبی فصلی تامین می شود.
در سال زراعی 97-98 430 میلی متر بارندگی در این شهرستان انجام شده که در 40 سال گذشته بی سابقه بوده است.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.