به گزارش ایرنا، مهدی قیصری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: دانشجویان مراکز علمی کاربردی به دنبال آموزش سریع برای جذب به بازار کار هستند و نقطه قوت آن‌ها نه محاسبات تئوری بلکه توانایی کار عملی است، به دلیل خاص بودن مخاطبان این دانشگاه هرچه دانشگاه‌های علمی کاربردی در شهرها گسترش پیدا کنند بازهم مخاطب خودشان را خواهد داشت.
قیصری اظهار کرد: این دانشگاه در حوزه آموزش علاوه بر دوره های مقطع دار، اقدام به ارائه تک درس ها و تک پودمان های آموزشی می کند و در همین راستا در سال گذشته 10 تک درس و تک پودمان با ارائه گواهی دانشگاه اجرا شد.
وی خاطر نشان کرد: هم اینک قریب 850 رشته در دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح کشور ارائه می شود که از این تعداد 250 رشته در اصفهان دایر، هفت رشته بازنگری شده و10 رشته دیگر نیز در حال بازنگری است.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: همچنین با هدف ارتقای کیفیت این دانشگاه 15 درصد آزمون ها درس های عمومی و مهارتهای مشترک در سال جاری به صورت متمرکز انجام می شود و در سالهای آینده آزمونهای دروس تخصصی نیز به صورت متمرکز اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه 30 مرکز علمی کاربردی فعال در اصفهان پذیرش دانشجو دارند، افزود: هم اینک 15 هزار و 968 دانشجودر این استان در حال تحصیل هستند و 98 هزار و 518 نفر نیز از این دانشگاه دانش آموخته شده اند.
قیصری ادامه داد: همچنین در حوزه پژوهش و کارآفرینی، مرکزرشد خوشه های فناوری سنگ و صنایع وابسته آن در تیران، مرکز رشد خوشه های فناوری گز، شیرینی و شکلات در گز سکه و لوازم خانگی و صنایع وابسته آن در مرکز انتخاب راه اندازی شده است.
وی اظهار کرد: در حوزه مراکز نوآوری نیز 2 مرکز نوآوری در فولاد ماهان و فرش ایران سپهر راه اندازی شده است.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان اضافه کرد: برای هماهنگی با آموزش و پرورش همایش معرفی نظام آموزش های مهارتی در 2 سطح مدیران و کارشناسان با هدف ترغیب دانش آموزان برای حضور در رشته های مهارتی 11 خرداد ماه در اصفهان برگزار می شود.
وی گفت: چاپ 12 عنوان کتاب، برگزاری 17 رویداد در حوزه پژوهش و کارآفرینی، ارائه برخی تک درس ها و پودمان ها به مهاجران افغان وعراقی مقیم اصفهان، سطح بندی 2 هزار 400 مدرس و جذب 240 مدرس جدید، برگزاری المپیادهای مهارتی، برگزاری جشنواره حرکت، همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جشنواره قرآن و عترت از دیگر برنامه های این دانشگاه بوده است.
دانشگاه جامع علمی- کاربردی مهر سال 1370 به منظور توسعه رشته های مهارتی و کاربردی به تصویب رسید.
6022/ 7134
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.