به گزارش ایرنا، افزایش آگاهی جامعه نسبت به بیماری فشار خون بالا و پیامدهای خطرناک آن، از جمله اهداف این پویش عنوان شده است.
معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان در این باره به ایرنا گفت: از امروز تمام مراکز بهداشتی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه های بهداشت شهری و خانه های بهداشت روستایی برای انجام آزمایش فشارخون آمادگی دارند.
مصطفی رضایی با اشاره به اینکه یک هزار و 100 مرکز بهداشتی در استان برای ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان وجود دارد، اظهار داشت: مرحله اول این پویش به اطلاع رسانی متمرکز است و پس از یکماه از اجرای آن، 183 مرکز سیار بهداشتی همگام با مراکز بهداشتی در این پویش مشارکت می کنند.
به گفته وی داوطلبانی از سایر نهادها و دستگاه ها از جمله هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را در اجرای این پویش یاری می کنند.
معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به اینکه افراد بالای 30 سال هدف این پویش هستند، گفت: جمعیت بالای 30 سال این استان 2 میلیون و 400 هزار نفر است و انتظار داریم حداقل نیمی از این جمعیت برای حفظ سلامتی خود با مراجعه به مراکز پیش بینی شده به این پویش بپیوندند.
پویش کنترل فشار خون در استان اصفهان تا 15 تیر طی دو مرحله اجرا می شود که مرحله اول آن آموزش و اطلاع رسانی ( تا 17 خرداد ) و مرحله دوم آن ( 17 خرداد تا 15 تیر ) غربالگری است.
در این پویش افراد شناسایی شده مبتلا به فشار خون برای کنترل بیماری و درمان به پزشک معرفی می شوند و تحت نظر مراکز بهداشتی قرار می گیرند.
براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی در سال 2017 حدود 10 میلیون نفر از مردم جهان به دلیل بیماری فشار خون بالا جان خود را از دست داده اند.
در همین سال در کشورمان 100 هزار نفر براثر این بیماری فوت کرده اند و آمار نشان می دهد که آمار بیماران فشار خون در ایران رو به افزایش است و به همین دلیل برای پیشگیری از این بیماری که پیامدهای خطرناکی را به همراه دارد باید برنامه ریزی شود.
براساس اعلام مسئولان بهداشتی استان اصفهان از هر 100 نفر در ایران 25 نفر به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند که این آمار در این استان 25 درصد است.
شاخص این بیماری در استان اصفهان در بانوان 26 درصد و در آقایان 23 درصد است.
/6026/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.