به گزارش ایرنا، عباس رضایی روز سه شنبه در جمع مسوولان و صنعتگران شهرستان شهرضا و شهرک صنعتی رازی افزود: پس از بازدیدی که از شهرک های صنعتی جی و مورچه خورت داشتم بهمراه تعدادی از صنعتگران به تهران رفتیم و با مذاکره با مسوولان بانک مرکزی، مقرر که تسهیلات بخش رونق و تولید در این استان تا چهار برابر افزایش و از 50 به 200 میلیارد ریال برسد.
وی خواهان پیگیری این موضوع از سوی شورای هماهنگی بانک های استان و بانک ملی جهت ابلاغ آن شد.
رضایی تاکید کرد: استانداری و مدیریت اصفهان در جهت اجرایی کردن فرمان رهبر معظم انقلاب یعنی رونق تولید بنا را بر اساس حل و فصل مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی تا حد امکان گذاشته است.
رضایی با اشاره به اینکه ما در سفرها و بازدیدهای مختلف از شهرستان ها و شهرک های صنعتی به دنبال رای جمع کردن نیستیم، افزود: ما باید وظیفه شرعی، اخلاقی و قانونی خود را در تحقق شعار امسال انجام دهیم.
وی با بیان اینکه در ارائه مشکلات باید شرایط و مسائل کلان کشور را در بگیریم، تصریح کرد: یکی از عمده دلایل مشکلات ارزی و صادرات امروز ، اقدام های اخیر رییس جمهوری امریکاست.
رضایی ادامه داد: همه مشکلات ما نیز مربوط به ترامپ نیست بلکه داخلی است و باید ریشه یابی شود.
وی با اشاره به اینکه برخی مسائل مربوط به قوانین بالادستی یا شرایط کشور است، گفت: لازم است عزم بیشتر و آگاهی کافی درباره قوانین نیز در همه سطوح جامعه و دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات ایجاد شود.
رضایی با تاکید بر اینکه مدام نگویید در اصفهان قوانین 120 درصد اجرا و زیاد سخت گیری می شود، تصریح کرد: برخی ادعاها در این باره دروغ محض است و اگر مدام تکرار شود باعث گریز سرمایه گذاران خواهد شد.
وی با بیان اینکه موضوع احداث زیرگذر شهرک صنعتی رازی با هماهنگی همه دستگاه های اجرایی قابل حل است، افزود: صنعتگرانی که بدهکار بانکی هستند و از طرفی از دستگاه های دولتی، طلبکارند می توانند آن را تهاتر کنند.
استاندار اصفهان از صنعتگران خواست تا بانک ها و دستگاه های اجرایی که از مصوبه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، تمکین نمی کنند را معرفی نمی کنند و گفت: بر اساس مصوبه اخیر نیز سود مرکب نباید از واحدهای تولیدی اخذ شود.
وی درباره مالیات بر ارزش افزوده نیز توضیح داد: در بخش کمرگ پیش از این 40 درصد مواد و کالاها برای اخذ ارزش افزوده اجازه ترخیص نمی یافت اما اکنون به پنج درصد کاهش یافته است.
رضایی خواهان پیگیری و رسیدگی سریع مسوولان مربوطه برای تحقق مصوبه منطقه ویژه اقتصادی شهرضا و ارایه گزارش توجیهی آن نیز شد.
استاندار اصفهان همچنین از اختصاص ساعت 15 تا 18 یکشنبه هر هفته از وقت خود برای دیدار صنعتگران و بازرگانان جهت رفع مشکلات آنها خبر داد و افزود: مدیران دستگاه های اجرایی استان در این ساعت در دسترس باشند.
در این نشست، شماری از صنعتگران شهرضا و شهرک صنعتی رازی به بیان مسائل و مشکلات خود در زمینه های مختلف از جمله برق، آب آشامیدنی، بیمه، بانکی و مالیات بر ارزش افزوده پرداختند و خواهان رسیدگی به آنها شدند.
مسوولان شرکت ها و دستگاه های اجرایی استان از جمله برق، امور دارایی و مالیات، بیمه تامین اجتماعی، برنامه ریزی و مدیریت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک های ملی و رفاه نیز با حضور در این نشست، توضیحاتی را درباره مسائل مطرح شده از سوی صنعتگران، بیان کردند.
استاندار اصفهان امروز از چهار واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی رازی بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.
شهرک صنعتی رازی شهرضا با حدود 500 واحد تولیدی مستقر بعد از شهرک صنعتی کاوه در ساوه، دومین شهرک بزرگ صنعتی در کشور محسوب می شود.
شهرضا با 160 هزار جمعیت در 70 کیلومتری جنوب اصفهان واقع و دارای پنج ناحیه صنعتی است.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.