پیمان گرامی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن قدردانی از حمایت اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو مقدار اعتبار سال جاری این هیات را حدود 400 میلیون ریال اعلام کرد.
وی اظهارداشت : اکنون در استان 73 استخر فعالیت دارد که با هم افزایی که با نهادهای مربوط داریم می توانیم از امکانات آن ها استفاده کنیم.
وی رفع کمبود استخر شنا را در استعدادیابی شناگران این استان موثر است، اظهارداشت: هم اکنون هفت هزار و 500 شناگر در رشته های شیرجه، واترپلو و شنای هنری در استان فعالیت دارند.
به گفته وی از این تعداد 500 نفر آقایان و 500 نفر خانم ها به صورت اختصاصی با این هیات همکاری دارند.
رییس هیات شنا استان اصفهان ادامه داد : اگر بخش خصوصی با این هیات در اجاره استخرها همکاری کند، هیات و مربیان خودشان بهتر می توانند بر کار استعدادیابی و تمرین تیم ها نظارت داشته باشند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات یادآور شد : برای برگزاری مسابقات قهرمانی در سال 500 تا 800 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
وی افزود : در سال جاری لیگ شنای استان را راه اندازی کردیم که می توان چشم انداز روشنی برای این رشته ورزشی متصور شد.
گرامی تصریح کرد : بعد از ماه مبارک رمضان یکسری مسابقات برگزار می کنیم و از بین شناگران افرادی که به صورت حرفه ای باشند را انتخاب کرده و این باعث می شود که تعداد افراد که برای قهرمانی و به صورت حرفه ای کار می کنند مشخص و بروی آنان بهتر برنامه ریزی بشود.
رییس هیات شنا استان ادامه داد : در استان اصفهان ما مربی تیم ملی آقای گامردیلانچیان و آقایان علیرضا یاوری، مهرشاد افقری، متین سهران و جمال چاوشی در بخش شنای بزرگسالان و امیر دهداری عضو تیم ملی واترپلو را داریم.
وی در مورد جایگاه شنای اصفهان در کشور تصریح کرد : در بخش شنای واترپلو این استان و در بخش شنای هنری بانوان نایب قهرمان کشور هستیم و همچنین در بخش پسران رده های اول تا سوم به اصفهان اختصاص دارد.
وی در خصوص مسابقاتی که در استان برگزار می شود گفت هرساله جشنواره در تمامی رشته ها مسابقات قهرمانی استان لیگ استان که مجددا راه اندازی شد مسابقات بین مربیان را امسال بری اولین بار داریم و ما از این موقعیت ها می توانیم برای کشف استعداد استفاده کنیم.
وی در آخر به مهمترین تورنمنت کشف استعداد یابی که امسال برگزار می شود و متولی آن وزارت ورزش و جوانان است اشاره کرد و گفت موقعیت خوبی است که در این تورنمت ما استعداد های خود در استان را شناسایی و به وزارت ورزش و جوانان معرفی کنیم.
استان اصفهان با 54 هیات ورزشی، افزون بر 300 هزار ورزشکار سازمان دهی شده دارد.
م/س 6026/


این استان برغم داشتن ظرفیت بالای در زمینه قهرمان پروری با کمبود استخر اختصاصی برای تمرین شنا مواجه است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.