عباسعلی پوربافرانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسکن، اشتغال، مشارکت اجتماعی، ازدواج، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت از جمله نیازهای این قشر است که توسط یک نهاد و یا وزارتخانه قابل تامین نیست.
وی بیان کرد: تشکیل یک سازمان مستقل در حوزه جوانان به تنهایی قادر به پاسخگویی نیازهای آن ها نیست و باید همه سازمان ها برای این جمعیت سنی کشور برنامه و اقدام تخصصی در حوزه خود را انجام دهند.
نماینده مردم نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت اخیر با ارائه یک لایحه استقلال حوزه جوانان و احیا سازمان ملی را خواستار شد، تصریح کرد: باید اقدام کارشناسی در این خصوص انجام شود و سلیقه ای تصمیم گیری نشود که در یک مقطع ادغام و در یک مقطع زمانی استقلال این حوزه مطرح شود.
وی ادامه داد: پیشنهاد دولت برای تفکیک سازمان ملی جوانان از ورزش به دلیل اینکه در وزارت ورزش و جوانان اهمیت کمتری به این حوزه داده می شود صحیح است اما باید این درخواست به منظور جلوگیری از تحمیل هزینه به کشور بازنگری دقیق تری نسبت به آن انجام شود.
وی با بیان این که این قابلیت برای تشکیل وزارت جوانان وجود دارد، خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی کشور و کمبود اعتبارات دولت باید در این خصوص مورد توجه باشد که این تفکیک نباید هزینه ای را تحمیل کند زیرا در زمان حاضر شرایط کشور مساعد نیست و چنین پیشنهادی باید در شرایط مساعد کشور انجام گیرد.
پوربافرانی اضافه کرد: تقویت معاونت جوانان در شرایط فعلی باید انجام شود تا اینکه حوزه های دیگر بر این بخش سایه ایجاد نکند و شیوه صحیحی و به دور از نظر سلیقه ای بکار گرفته شود.
وی یادآورشد: جوانان قشر عظیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند که باید توجه ویژه ای به این افراد برای اعتلای کشور صورت گیرد اما تنها این موضوع یک سازمان خاصی نباید پیگیری بشود بلکه باید همه نهادها پاسخگو باشند.
توجه به موضوع جوانان در شرایطی که 31.5 درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اند، جایگاه ویژه ای دارد؛ بنابر این دولت مجددا لایحه تفکیک حوزه جوانان از ورزش را به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده که این موضوع در کمسیون ها در حال بررسی و پس از تصویب به صحن علنی مجلس خواهد رفت.
/6026/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.