شهرام موحدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان افزود: طرح تشدید نظارت دامپزشکی بر فرآورده‌های خام دامی از امروز پانزدهم اردیبهشت در کل کشور و همزمان در استان اصفهان آغاز شده است و تا هفدهم خرداد ماه ادامه خواهدداشت.
وی گفت: اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در این ماه با برنامه‌ریزی منظم، از کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز تهیه، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی بازدید خواهند کرد.
به گفته وی، نظارت‌ کارشناسان دامپزشکی در راستای صیانت از حقوق شهروندان در مورد تولید، نگهداری، توزیع و عرضه انواع فراورده‌های خام دامی در طول ماه رمضان تشدید می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی اصفهان اظهار داشت: در پیوند با ارتقاء سطح بهداشت عمومی و حفظ و حراست از سلامت شهروندان، در ماه رمضان سال گذشته 27 هزار کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج شد.
وی بیان کرد: حدود500 نفر از مسوولان فنی و ناظران بهداشتی در قالب بخش خصوصی، عملیات نظارت بر این چرخه را به عنوان بازوهای اجرایی بدنه اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در تمام ایام سال بر عهده دارند.
موحدی اضافه کرد: در ماه رمضان سال گذشته، بیش10 هزار بازدید کارشناسان دامپزشکی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان انجام شد.
مدیرکل دامپزشکی استان از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز، مراتب را با سامانه پاسخگویی سراسری دامپزشکی به شماره 1512 در میان گذارند.
به گزارش ایرنا، اصفهان رتبه اول تولید گوشت مرغ و بوقلمون، رتبه چهارم تولید گوشت قرمز، رتبه دوم تولید تخم مرغ و رتبه اول تولید شیر خام و رتبه سوم تولید عسل کشور را داراست.
استان اصفهان دارای بیش از هفت میلیون و800 هزار راس انواع دام است که این خطه را به یکی از قطب های تولید فرآورده های دامی در کشور تبدیل کرده است.
استان اصفهان دارای 2 هزار و600 واحد مرغداری صنعتی، 17 کشتارگاه طیور و 33کشتارگاه دام و بیش از10 هزار مرکز بسته بندی و فرآوردی فرآورده های خام دامی است.
/6027/7150
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.