محسن یارمحمدیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : نوروز امسال ستاد هماهنگی سفر استان در توزیع مسافر به شهرستان موفق و دستاوردهای خوبی را به دست آورد که باید این روند در طول سال ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به این که در گذشته تنها 30 درصد از مسافران استان به شهرستان ها سفر می کردند، اظهارداشت: نوروز امسال این جمعیت به بیش از 50 درصد افزایش یافت که دستاورد خوبی در حوزه گردشگری بود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان بیان کرد: چشم انداز و برنامه بلندمدت این اداره کل افزایش جمعیت گردشگران شهرستانی تا حد 70 درصد است که با مشارکت دستگاه ها و نهادهای خدماتی محلی این موضوع محقق خواهد شد.
وی با اشاره به وجود جاذبه های طبیعی و تاریخی متنوع در استان ، یادآورشد: شهر اصفهان بناهای تاریخی متعددی دارد اما تنوع جاذبه ها در شهرستان ها بسیار است که توزیع گردشگر در بخش های مختلف ماندگاری و حضور گردشگران را در استان را افزایش می دهد.
وی با بیان اینکه متوسط حضور و اقامت گردشگران در استان در نوروز 98 یک روز بیشتر از سال 97 بوده است، تصریح کرد: توزیع گردشگران در سراسر استان سبب افزایش روزهای اقامت آن ها خواهد شد و این موضوع نتایج خوبی را برای صنعت گردشگری کل استان دارد.
یارمحمدیان رشد 25 درصد اقامت در استان اصفهان در نوروز امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل را از موفقیت های این عرصه بیان کرد و گفت: صنعت گردشگری فرصت های اشتغالزایی و رونق کسب و کار را به همراه دارد و در رونق تولید صنایع دستی موثر است اما تمامی این برنامه ها نیازمند نگاه حمایتی همه دستگاه های استانی و محلی می باشد.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار اثر تاریخی (یک هزار و 850 اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی) و افزون بر 600 خانه تاریخی در کانون توجه علاقه مندان حوزه گردشگری، باستان شناسی، معماری و هنر است.
در تعطیلات نوروز امسال بالغ بر 60 میلیون نفر در 31 استان به اضافه هفت منطقه آزاد کشور ثبت شده که استان های مازندران، گیلان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس، خراسان رضوی، اصفهان، کرمانشاه و خراسان جنوبی به ترتیب بیشترین اقامت در تعطیلات نوروزی امسال را داشته اند.
/6026/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.