نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در استان اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مقرر بود آزمون سراسری کارشناسی ارشد سال 1398 روزهای پنجم و ششم اردیبهشت جاری برگزار شود اما با توجه به تقاضای متقاضیان کنکور در مناطق سیل زده، زمان آن هفت هفته به تعویق افتاد.
محمدرضا ایروانی افزود: بر این اساس، آزمون سراسری کارشناسی ارشد 98 روزهای 23 و 24 خرداد امسال در استان های مختلف برگزار می شود.
وی گفت: به دلیل به تعویق افتادن آزمون سراسری کارشناسی ارشد و تداخل آن با امتحانات پایان ترم تحصیلی، تاریخ امتحانات در دانشگاه های اصفهان و صنعتی اصفهان تغییر کرد.
ایروانی در پاسخ به سوال ایرنا درباره تعداد داوطلبان آزمون سراسری کارشناسی ارشد در استان خاطرنشان کرد که هنوز این اطلاعات به اصفهان اعلام نشده است.
به گزارش ایرنا، با توجه به تغییر زمان آزمون کارشناسی ارشد سال 1398 و تداخل آن با تاریخ برگزاری امتحانات کلیه دروس گروه معارف و درس دانش خانواده و سایر امتحانات مشخص شده در تقویم آموزشی نیمسال دوم سال تحصیلی 98-97 دانشگاه اصفهان، تغییراتی در تاریخ های از پیش تعیین شده بوجود آمد.
بر این اساس، امتحانات روز پنج‌شنبه 23 خرداد در دانشگاه اصفهان لغو شد و روز جمعه 31 خرداد برگزار می شود.
همچنین امتحانات روز جمعه 24 خرداد دانشگاه اصفهان لغو شد و روز شنبه یکم تیرماه برگزار خواهد شد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: امتحانات پایان ترم تحصیلی دوم 98 - 97 این دانشگاه نیز تغییر کرد و از دوشنبه 27 خرداد آغاز می شود و تا 12 تیر ادامه خواهد یافت.
محمد جواد براتی، افزود: پیش از این مقرر بود که امتحانات پایان ترم تحصیلی دانشگاه صنعتی اصفهان از 25 خرداد آغاز شود.
در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم‌سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شده است و در این میان، استان های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.
آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال 98 دانشگاه های کشور پنجشنبه و جمعه 23 و 24 خرداد برگزار می‌شود.
سال گذشته 52 هزار و 227 داوطلب از استان اصفهان در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت کردند که از این تعداد، 52.31 درصد زن و 47.69 درصد مرد بودند.
این تعداد نسبت به سال 96 حدود 16 درصد کاهش داشت.
اصفهان با حدود 280 هزار دانشجو در 180 دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور است.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.