سیما فاخران روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از 2 سال قبل مسئولیت هماهنگی همکاری های علمی دانشگاههای ایران با سوئیس را به دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار کرد.
وی افزود: پس از آن میز سوئیس در دانشگاه صنعتی اصفهان ایجاد و این دانشگاه فعالیت های خود را برای برقراری ارتباط با دانشگاههای سوئیس آغاز کرد.
مسئول میز سوئیس در دانشگاه صنعتی اصفهان، تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک و انجام کارهای تیمی مشترک از جمله اهداف و برنامه های این میز برشمرد و گفت: در برخی از طرح های مشترک نیمی از بودجه مورد نیاز برای اجرای این طرح ها از سوی طرف سوئیسی تامین می شود.
وی به اقدام ها و فعالیت های این میز اشاره کرد و افزود: اردیبهشت سال گذشته اولین کار تیمی مشترک با کارشناسان دانشگاه های سوئیس در 9 حوزه تخصصی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
فاخران ادامه داد: هفته گذشته ایده شو بین المللی در حوزه حمل و نقل با حضور کارشناسان و استادان دانشگاه ' ای تی اچ ' ( ETH ) به مدت یک هفته در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد و تیم های ایده پردازی متشکل از دانشجویان و استادان دانشگاه های صنعتی اصفهان، تهران و مازندران طرح های خود را با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه های یاد شده و استادان دانشگاه ای تی اچ زوریخ بررسی کردند.
وی اضافه کرد: همچنین اواخر خرداد امسال بازدید علمی برای برخی از مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور از موسسات و مراکز علمی سوئیس برنامه ریزی شد و امیدواریم طی این سفر توافق و قراردادهای جدیدی بین دانشگاه های این دو کشور همکاری آینده منعقد شود.
دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 2017 میلادی همکاری های پژوهشی را با دانشگاه های ETH و EPFL و UZH سوئیس آغاز کرد.
در پی همکاری های پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان با دانشگاه های سوئیس، مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه صنعتی اصفهان را به عنوان مرجع ملی در برقراری ارتباط با کشور سوئیس (Swiss National Contact Point) به دانشگاه های ایران معرفی کرد.
دانشگاه صنعتی اصفهان حدود 10 هزار دانشجو، 500 عضو هیات علمی، 13 دانشکده و هشت پژوهشکده دارد و به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور مطرح است.
2093/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.