به گزارش ایرنا، پروفسور عباسعلی گائینی روز پنجشنبه در سمینار تخصصی ورزش در بیماران کلیوی و دیالیزی در سالن خیریه حضرت ابوالفضل(س) افزود: فعالیت های ورزشی و فیزیکی نه تنها هیچ منعی برای بیماران خاص مبتلایان به مشکلات کلیوی ندارد بلکه از آن می توان برای مکمل درمانی استفاده کرد.
وی تاکید کرد: فعالیت های بدنی تاثیر بسیار زیادی بر مشکلات روحی روانی بویژه افسردگی دارد و همین امر باید در درمان بیماران مورد تاکید پزشکان معالج قرار بگیرد.
استاد دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران تصریح کرد: انجام فعالیت های فیزیکی ولو اندک خیلی بهتر از رها کردن آن است، زیرا با ورزش در حد کم نیز می توان به افزایش سلامت بدن و دوری از امراض امیدوار بود.
گائینی کمبود خواب و یا خواب در غیر از زمان استاندارد خود را آفت جامعه و برای ورزشکاران دانست و اضافه کرد: کاهش شدید توانایی ها، رفتارهای نامناسب، پرخاشگری و ارائه نکردن تکنیک های مناسب از معضلاتی است که خواب ناصحیح برای شخص به همراه می آورد.
وی افزود: بخش زیادی از جامعه با خواب ناصحیح روبه رو هستند و رفع آن تنها آسان است و با تغییر سبک رایج در زندگی رخ خواهد داد.
وی با بیان اینکه همه مردم بویژه بیماران باید نسبت به سرنوشت خود حساس و مراقب باشند، اضافه کرد: پزشکی تنها درمان نیست، بلکه استقلال ایجاد کردن و تزریق روحیه امید است که باید در سیر درمانی تداوم داشته باشد.
این استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت ارتباط صحیح و سازنده با بیماران خاطرنشان کرد: ارتباط کلامی با استفاده از کلمات امیدبخش و به اصطلاح با انرژی مثبت می تواند نقش بسزایی در درمان بیماران داشته باشد، زیرا درمان فقط درمان فیزیکی و مبتنی بر داروها نیست.
این پژوهشگر به موسیقی به عنوان یک داروی روح اشاره کرد و اظهارداشت: بی شک آواها و موسیقی ها می تواند نقش ویژه ای در روح و روان و خلق و خوی انسان داشته باشد.
به گفته استاد تمام دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران، تشویق مردم به ورزش باید روز به روز افزایش پیدا کند و همه ما باید این موضوع را از خودمان آغاز کنیم.
سمینار تخصصی ورزش در بیماران کلیوی و دیالیزی با حضور جمعی از ورزشکاران و دانشجویان رشته های مرتبط با ورزش و پزشکی در سالن خیریه حضرت ابوالفضل(س) برگزار شد.
حدود یکهزار و 500 بیمار دیالیزی در استان اصفهان زندگی می کنند که حدود 50 درصد آنها در شهر اصفهان هستند.
6022/ 6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.