صندوق غیر دولتی پژوهش و فناوری اصفهان طبق ماده 100 قانون برنامه سوم توسعه در سال 84 با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان و ارائه تسهیلات به آنها تاسیس شد و دومین صندوق پژوهش در کشور است.
احمد ورد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرمایه فعلی صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان حدود 70 میلیارد ریال و قابل قبول نیست و دست کم باید تا پنج برابر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه استان اصفهان بیش از 10 درصد شرکت های دانش بنیان کشور را در خود دارد، اظهار داشت: افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری عامل مهمی است که موجب رشد اقتصاد دانش محور می شود.
ورد با اشاره به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور تا 9 برابر سرمایه صندوق های پژوهش و فناوری، منابع مالی و اعتباری در اختیار آنها قرار می دهد، تصریح کرد: سرمایه صندوق اصفهان دست کم باید به 200 میلیارد ریال برسد تا بتواند با جذب یکهزار و 800 میلیارد ریال اعتبار به خوبی از شرکت های دانش بنیان حمایت کند.
مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری اصفهان با اظهار امیدواری از اینکه افزایش سرمایه این صندوق تا 200 میلیارد ریال در مجمع آن، تصویب شود، اضافه کرد: نیاز شرکت های فناور و دانش بنیان استان حدود 2 هزار میلیاد ریال است.
ورد با تاکید بر اینکه با افزایش سرمایه، جهش خوبی در بخش دانش بنیان و فناوری در استان اصفهان خواهیم داشت، گفت: لازم است نهادهای دولتی و خصوصی در افزایش سرمایه این صندوق کمک و مشارکت کنند.
وی اضافه کرد: همچنین باید بوروکراسی های اداری، رفع و برخی موارد قانونی برای افزایش سرمایه های صندوق های پژوهش، تسهیل شود.
ورد یکی از عوامل تاثیرگذار در جذب سرمایه گذار برای این قبیل صندوق ها را رسانه ای کردن موفقیت های شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها عنوان و تصریح کرد: هرچه درباره دستاوردهای این شرکت ها، اطلاع رسانی بیشتری شود سرمایه گذاران نیز تمایل بالایی برای سرمایه گذاری در آنها خواهند داشت.
مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری اصفهان خاطرنشان کرد: این صندوق از نظر جذب منابع در کشور رتبه چهارم را دارد.
تاکنون 500 میلیارد ریال در قالب یکهزار نوع خدمت و تسهیلات مالی به شرکت های دانش بنیان در اصفهان توسط این صندوق پرداخت شده است.
میزان منابع تخصیص یافته به این صندوق در سال جاری 400 میلیارد ریال است که 130 میلیارد ریال در قالب تسهیلات و 270 میلیارد ریال در قالب خط اعتباری است.
تا کنون 45 صندوق پژوهش و فناوری در کشور مجوز گرفته اند که از بین آنها حدود 25 صندوق فعالند.
استان اصفهان بیش از 500 شرکت دانش بنیان دارد.
6022/ 3011
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.