به گزارش ایرنا، احمد شریفی عصر چهارشنبه در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته اصفهان در سالن اجتماعات شرکت نمایشگاه های بین المللی در پاسخ به خبرنگار ایرنا در خصوص استفاده از ضایعات سنگ افزود: در زمان حال یکی از بحث های مهم در خصوص طرح استفاده از ضایعات سنگ است.
شریفی بیان کرد: از این رو جلساتی با وزارت کشور در خصوص متقاعد کردن شهرداری ها به منظور اصلاح جداول و ایجاد سنگ فرش ها از سنگ طبیعی برگزار کردیم.
وی اضافه کرد: همچنین تولید کاغذ از ضایعات سنگ یکی از طرح هایی است که در دست اقدام است که امیدواریم این تلاش ها به نتیجه اجرایی برسد.
دبیر انجمن سنگ ایران با بیان اینکه در محله شمس آباد تهران حدود 50 هکتار از زمین های آن منطقه به انبار ضایعات سنگ تبدیل شده است، بیان کرد: با همکاری شرکت شهرک های صنعتی تهران زمینی در اختیار این طرح قرار داده شده و ضایعات سنگ به اقلام قابل عرضه در بازار و مبلمان شهری تبدیل می شود.
وی تصریح کرد: در دنیا از سنگ های طبیعی برای جداول و سنگ فرش استفاده می شود که در ایران به این موضوع توجه کافی نشده است.
همچنین اسدالله کشاورز مدیرکل دفتر اموراکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برای استفاده از ضایعات سنگ و تولید این ضایعات به کاغذ، کارخانه ای در محلات اراک در حال افتتاح است همچنین کارخانه در لرستان توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت کلنگ زنی شده است.

** ارتقا تکنولوژی، کاهش ضایعات را در پی دارد
رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران نیز گفت: سهم صنعت سنگ ایران از تجارت دنیا که 24 میلیارد دلار است تنها 2 درصد است.
بهرام شکوری افزود: ضایعات در برخی از معادن به 50 درصد هم می رسد، نوع نگاه به فرآوری سنگ باید تغییر کند همچنین باید به سمتی برویم که سنگ نامرغوب را به سنگ مرغوب تبدیل کنیم.
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: ما به عنوان فعالان اقتصادی و بخشی هم به عنوان دولت و مجلس باید وارد عمل شوند و مشکلات صنعت سنگ را برطرف کنند در غیر این صورت نمی توان سیاست گذاری های مناسبی برای توسعه بخش معدن و سنگ های تزئینی انجام داد.
پانزدهمین نمایشگاه بین ‌المللی سنگ، معادن و صنایع وابسته روز پنجشنبه درمحل برگزاری نمایشگاه های استان اصفهان گشایش یافت.
این نمایشگاه تا 14 ماه جاری ادامه دارد.
9913/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.