به گزارش ایرنا، مهدی پیرصالحی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تخصیص 30 درصد ارز وارداتی سازمان غذا و دارو برای تامین این داروهای خارجی افزود: در بحث تجهیزات پزشکی اما 70 درصد وارداتی و 30 درصد تولید داخل است.
وی بیان کرد: بر این اساس تلاش داریم تا امسال شرکت های بیشتری را در کشور وارد عرصه تولید کنیم که البته این مهم، نیازمند همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و حمایت های بانکی می باشد.
رییس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: با وجود اینکه هیچ توافق بین المللی نمی تواند دارو، تجهیزات پزشکی و غذا را جزو اقلام تحریمی محسوب کند، برخی شرکت های تولید کننده که با آمریکا مراوده دارند، از همکاری با ایران واهمه داشته که البته این شرایط گذرا بوده و ملت غیور و شریف ایران با وحدت و همدلی آن را پشت سر خواهد گذاشت.
وی در مورد ذخیره سازی دارو نیز عنوان کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، ذخیره سازی مناسبی از مواد اولیه دارویی انجام شد و شرکت های داروساز نیاز 6 ماهه خود را تامین کرده بودند.
به گفته پیرصالحی، هم اکنون نیز برنامه ریزی برای تامین دارو و مواد اولیه دارویی برای 6 ماهه دوم سال در حال انجام است تا از ناحیه دچار کمبود نباشیم.
وی همچنین تصریح کرد: برای تجهیزات مورد نیاز پزشکی ویژه اتاق عمل نیز برنامه ریزی های مفیدی صورت گرفته و ذخیره سازی مناسبی انجام شده است.
رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با معاونت علمی ریاست جمهوری، 90 قلم دارو و 85 مواد اولیه در برنامه حمایت مشترک قرار گرفته که کارخانه های داروسازی نیز مشغول فعالیت روی آنها هستند.
وی افزود: پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری 60 قلم از این داروها و مواد اولیه در داخل کشور تولید شود.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو برای شرکت در گردهمایی معاونان غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با میزبانی قمصر کاشان به این شهرستان سفر کرده است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.