به گزارش ایرنا، محسن گلیجانی روز چهارشنبه در چهارمین همایش صنعت سنگ در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان افزود: در سال ٩٦ حدود ٤٨٠ هزار تن سنگ بریده شده ویک میلیون تن سنگ خام و در بخش فرآوری ٨٩ هزار تن صادر شد.
وی تصریح کرد: ایجاد و گسترش هولدینگ های صادراتی می تواند از قیمت های منفی جلوگیری کند همچنین بالا بردن کیفیت، در کاهش قیمت و صادرات موثر است.
گلیجانی با اشاره به اینکه بیش از ٢ هزار معدن سنگ تزیینی فعال در کشور وجود دارد که حدود هزار و 200 فعال و مابقی غیر فعال و یا در حال تجهیز است ، افزود: ظرفیت اسمی معادن ٢٧ میلیون تن است اما میزان تولید سنگ بریده شده در سال گذشته نسبت به سال ٩٦ به دلیل مشکلات در ساخت و ساز و رکود در این حوزه کاهش پیدا کرده است.
رئیس اداره سنگ های تزئینی در وزارت صنعت، معدن و تجارت ظرفیت نسبی واحدهای فرآوری سنگ را بیش از ١٨٠ میلیون مترمربع برآورد کرد و گفت: اکثر ماشین آلات در معادن مستهلک است که نوسازی آن یکی از مواردی است که در جهت تولید استاندارد باید به آن توجه شود.
رئیس اداره سنگ های تزئینی در وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در راستای تامین مواد مصرفی در سال گذشته اقدامات بسیاری صورت گرفت تا فعالان صنعت سنگ با مشکل مواجه نشوند.
همایش صنعت سنگ ایران با حضور رضایی استاندار اصفهان، گلشیرازی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، احمدی رییس کانون سراسری سنگ ایران، رسول یارمحمدیان، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی اصفهان و جمعی از مدیران استانی در محل اتاق بازرگانی این شهر برگزار شد.
6022 / 9913/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.