به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی کنفرانس علوم پروتئینی و پپتیدی هدف از برپایی این رویداد را بیان اهمیت رشته علوم پروتئین و پپتیدی در پزشکی و زیست فناوری و تاثیر آن در زندگی انسان و صنایع دارویی عنوان کرد و گفت: در این همایش آخرین یافته های علمی در این زمینه ارائه و تبادل تجربه های علمی و عملی بین شرکت کنندگان صورت می گیرد.
اصغر طاهری، محورهای این همایش را شامل پپتیدهای فعال زیستی و کاربرد آنها در صنایع مختلف، مهندسی پروتئین و آنزیم و کاربرد آنها، پروتئین ها و بیماری های متابولیکی فولدینگ، پویایی ساختاری و پایداری پروتئین ها، شیمی و فیزیک پروتئین ها و پپتیدها، کاربرد پروتئین ها و آنزیم ها در حل مسائل زیست محیطی، داروها و بیومارکرهای پروتئینی، کاربرد پروتئین ها در فناوری نانو، نوآوری در روش های تخلیص و سنجش های کمی پروتئینی عنوان کرد.
وی اظهار داشت: هم اینک بیش از 170 داروی پروتئینی و پپتیدی در بخش درمان و تشخیص بیماری استفاده می شود که در مجموع تجارت سالانه ای بالغ بر 200 میلیارد دلا را فراهم کرده است.
دبیر علمی این همایش افزود: همچنین علاوه بر حوزه درمان، پروتئین ها و پپتیدها، کاربرد وسیعی در حوزه ها و صنایع مختلف یافته اند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به بازار بزرگ پروتئین ها و پپتیدها در جهان، این حوزه مهم ظرفیت بالقوه و بی نظیری برای سرمایه گذاری و اشتغال مولد دارد.
وی همچنین مجموع مقاله های ارسالی به دبیرخانه این کنفرانس را حدود 250 مقاله از دانشگاه های سراسر کشور برشمرد و گفت: از این تعداد 190 مقاله به وسیله کمیته علمی کنفرانس مورد پذیرش قرار گرفت که از این تعداد 32 عنوان در قالب سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه می شود.
دبیر اجرایی این کنفرانس افزود: همچنین در مدت 2 روز برپایی این کنفرانس سه کارگاه مرتبط با حوزه علوم پروتئینی و پپتیدی نیز برگزار می شود.
پـِپتیدها (Peptide) پلیمرهای کوچکی هستند که از به هم پیوستن اسیدهای آمینه با ترتیب مشخص و با پیوند پپتیدی‌ تشکیل شده و مطالعه آنها بطور عمده گامی بسوی درک ترکیب های پیچیده ‌تر یعنی پروتئین‌هاست.
/6022 / 6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.