حمیدرضا خشنود روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود :با توجه به افزایش تقاضا برای برخی مواد غذایی بویژه اقلام پروتئینی، برنج، شکر، روغن و گوشت مرغ و شیرینی ها و کالاهای مهم و پرمصرف در این ماه، این طرح همزمان با سراسر کشور در اصفهان اجرا شده است.
وی اظهارداشت: این طرح با هدف تشدید نظارت و بازرسی و کنترل بازار در دستور کار بازرسان و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان تصریح کرد: نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی - توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی در این طرح به جد در دستور کار است.
وی بیان کرد: این طرح ویژه نظارت بر بازار و مایحتاج عمومی مردم است و 114 نیروی فعال در قالب اکیپ های بازرسی 2 نفره با همکاری پلیس، اصناف و دانشگاه علوم پزشکی اجرا شده است.
به گفته خشنود این طرح با هدف حفظ آرامش بازار در ماه مبارک رمضان و توجه به رفاه هموطنان بویژه اقشار آسیب پذیر جامعه اجرا شده است.
وی اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت از سوی واحدهای صنفی مراتب را به ستاد خبری 124 منعکس کنند تا بازرسان موضوع را پیگیری و در صورت نیاز نتیجه را به شخص گزارش دهنده، اعلام کنند.
به گزارش ایرنا، طرح نظارت بر بازار ماه رمضان از دهم اردیبهشت در سطح استان اصفهان آغاز شده و تا هفدهم خردادسالجاری به طول می انجامد.
هر سال قبل از آغاز ماه مبارک رمضان دستگاه های مختلف اجرایی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به تشدید بازرسی ها و نظارت بر توزیع و عرضه اقلام پر مصرف مردم در بازار اقدام می کنند.
سامانه تلفنی 124 بطور شبانه روزی برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.
حدود 250 هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.
تعداد واحدهای صنفی مجاز در ایران بیش از 2 میلیون و غیر مجاز بیش از 500 هزار واحد است که این ارقام نزدیک به 20 برابر میانگین جهانی است.
/6026/7150
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.