به گزارش ایرنا، محمدعلی مطلب زاده عصر دوشنبه در جلسه کارگروه مناسب سازی محیط اردستان عنوان کرد: خوشبختانه پیگیری ها اثرگذار بوده و بیشتر اداره ها در این زمینه اقدام کردند و از جمله بیمه تامین اجتماعی نسبت به نصب آسانسور اقدام کرده است.
وی با اشاره به تسهیل دسترسی توانخواهان و سالمندان برای استفاده بهتر از خدمات در برخی اداره ها افزود: سال گذشته ستاد مناسب سازی چهار جلسه با 16 مصوبه داشت که 12 مصوبه به اجرا درآمد و چهار مصوبه اجرا نشد.
رییس اداره بهزیستی اردستان یادآور شد: 2 مصوبه مربوط به نصب دستگاه خودپرداز بود و یک مصوبه مربوط به مناسب سازی پیاده رو میدان وحدت تا میدان امام شهر زواره و دیگری گزارش برخی دستگاه ها که اجرا نشده است.
وی در ادامه تصریح کرد: بیشتر امامزادگان، مسجدها، تعدادی از پارک ها، دانشگاه ها، برخی از بانک های نوساز و محل های عمومی به ساخت سرویس بهداشتی ویژه توانخواهان توجه نداشته و موضوع مناسب سازی را رعایت نکردند که توانخواهان و سالمندان برای استفاده از خدمات آنها با مشکل رو به رو شده اند.
مطلب زاده با اشاره به وظیفه این کارگروه مبنی بر بررسی و برنامه ریزی برای موضوع دسترسی، تردد و تحرک توانخواهان جسمی حرکتی و سالمندان بیان کرد: همه اداره ها و بیشتر مکان های عمومی این شهرستان در سال گذشته بازدید شدند که از نظر مناسب سازی شرایط خوبی داشتند.
وی ادامه داد: ستاد هماهنگی مناسب سازی در وزارت کشور تشکیل شده و بر اساس قانون، شهرداری ها مکلف هستند که برای صدور پروانه ساخت و پایان کار تمامی ساختمان ها و مکان های عمومی این موضوع را در نظر بگیرند.
به گفته رییس اداره بهزیستی اردستان، 18 درصد جمعیت این شهرستان سالمند و 436 نفر توانخواه جسمی حرکتی هستند که باید شرایط را برای تردد و زندگی بهتر آنها فراهم کرد.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.