به گزارش ایرنا، آیت الله محمد امامی کاشانی روز دوشنبه در کنگره نماز در دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: دشمن همچنان به دنبال نفوذ در کشور بوده و می کوشد به شیوه های گوناگون چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در جهان زشت نشان دهد که تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب از سوی دولت آمریکا در همین راستا است.
وی بیان کرد: با وجود این هم اکنون با اقدام هایی جنایتکارانه ای که رژیم اشغالگر صهیونیستی، خاندان سعودی و آمریکایی ها انجام می دهند، افکار عمومی چهره ای زشت از این مثلث شوم در جهان مشاهده می کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری تشریح کرد: دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی با فرهنگ از خودگذشتگی و شهادت مخالف هستند، چون به خوبی می دانند این فرهنگ متعالی از پیشرفت اقدام های جنایتکارانه آنها در نقاط گوناگون جهان جلوگیری می کند.
وی در ادامه بر نماز به عنوان پایه و اساس دین مبین اسلام تاکید و اضافه کرد: نماز موجب احیای توحید، نبوت و معاد می شود.
آیت الله امامی کاشانی همچنین به آیاتی از سوره عنکبوت اشاره کرد و خداوند تبین اخلاق، توحید، نبوت و معاد در عرصه اندیشه و اقامه نماز را وظیفه عملی حضرت رسول اکرم (ص) برشمرد.
وی تکلیف استادان دانشگاه را در موضوع نماز بسیار سنگین دانست و تاکید کرد که دانشگاهیان باید خود به خواندن نماز اهمیت ویژه ای قائل شوند تا دانشجویان نیز به آنها اقتدا کنند.
امام جمعه موقت تهران افزود: علما و روحانیان نیز در برابر نظام، شهیدان و نماز دارای وظیفه هستند و فردا باید پاسخگو باشند زیرا شهیدان در راه خدا و نماز از جان خود گذشته اند.
وی بیان کرد: اگر معنویت و ظرفیت نماز در جامعه به ویژه در دانشگاه بیان شود، به طور یقین گرایش دانشجویان به نماز بیشتر خواهد شد.
آیت الله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه نماز و توجه به خدا انسان را در برابر تمام مشکلات بیمه می کند، عنوان کرد: امروز جهان در برابر مشکلات به بن بست رسیده اما نماز و یاد خدا می تواند این جهان را در برابر مشکلات نجات دهد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان و رییس نخستین کنگره نماز نیز گفت: بفرموده پیامبر بزرگ اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص) هرچه از اقامه نماز دور شویم، فساد در جامعه بیشتر می شود و از این رو در جمع نمازگزاران واقعی فساد کمتر مشاهده می شود.
ابراهیم کوچکی نماز را بهترین و بزرگترین ذکر خداوند سبحان دانست و افزود: ائمه معصومین (ع) به این مهم بسیار توجه داشتند، چنان که حضرت امام حسین (ع) در میدان نبرد نیز اقامه نماز کرده و حضرت امام علی (ع) هنگام اقامه نماز در محراب ضربت خورده و به شهادت رسیدند.
به گزارش ایرنا، در ادامه نخستین کنگره نماز با رویکرد پژوهش های میدانی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان که با حضور نماینده ولی فقیه در شهرستان، فرماندار ویژه کاشان و جمعی از خانواده های شهیدان و ایثارگران، با اهدای لوحی از خانواده شهیدان وطن قدردانی شد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.