فریده روشن روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سایه قراردادهای شهرهای خواهرخوانده، اصفهان می تواند با سایر کشورها همکاری داشته باشد و این فرصت خوبی برای این کلانشهر است تا در زمینه های فرهنگی، علمی و ورزشی با شهرهای خواهرخوانده خود تبادل نظر کند.
وی به برگزاری رویدادهای فرهنگی و ورزشی به مناسبت هفته اصفهان اشاره کرد و گفت: حضور نمایندگان شهرهای خواهرخوانده می تواند غنای این رویدادها را افزایش دهد.
عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای شهر اصفهان به مسابقات هندبال ساحلی جام زنده رود گرامیداشت هفته این کلانشهر اشاره کرد و اظهارداشت: در این مسابقات تیم عمان به عنوان میهمان شرکت کرده بود و حضور این تیم باعث افزایش انگیزه بازیکنان هندبال ساحلی شد.
وی ادامه داد: شورای شهر و شهرداری اصفهان درصددند تا در سال های آینده مسابقاتی را با حضور تیم هایی از شهرهای خواهرخوانده اصفهان در شان نصف جهان برگزار کنند.
شهر تاریخی اصفهان با شهرهای شیان چین، کوالالامپور مالزی، فلورانس ایتالیا، یاش رومانی، بارسلون اسپانیا، ایروان ارمنستان، کویت، فرایبورگ آلمان، هاوانا کوبا، لاهور پاکستان، ست پترزبورگ روسیه، داکار سنگال، بعلبک لبنان و نجف عراق عقد خواهرخواندگی دارد.
روشن بیان کرد: به دلیل مشکلاتی که سیل برای هموطنان در برخی از استان ها بوجود آورد امسال مقرر شد رویدادهای هفته نکوداشت اصفهان در حمایت از سیل زدگان برگزار شود و خوشحالیم که نمایندگان استان های سیل زده نیز در این رویدادها بویژه مسابقات ورزشی شرکت کردند.
سوم تا نهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته نکوداشت اصفهان، نامگذاری شده است.
شهر تاریخی اصفهان، هم اکنون با 15 شهر دنیا قرارداد خواهر خواندگی دارد.
2093/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.