به گزارش ایرنا، ایرج حشمتی؛ روز یکشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به تشریح سیاست‌ های فرهنگی اجتماعی و راهبرد کلان این اداره‌کل پرداخت و افزود: مدیریت زیست محیطی استان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت و 2 میلیون و 200 هزار هکتار مناطق حفاظت شده و 10 هزار واحد صنعتی در شرایطی امکان پذیر خواهد بود که همه نهادها و آحاد مردم به مسئولیت اجتماعی خود نسبت به محیط زیست آگاهی یافته و در تحقق این مسئولیت اقدام کنند.
وی اطلاع‌رسانی و آموزش محیط زیستی به بخش‌ های مختلف جامعه را نخستین گام فعالیت در راستای حفاظت از محیط زیست و تحقق توسعه پایدار دانست و افزود : با آگاهی همگانی و برانگیختن حس مسئولیت اجتماعی در این زمینه؛ همه افراد جامعه نسبت به محیط زیست فعال و اثرگذار مثبت خواهند شد.
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان با اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه اقتصادی لازمه زندگی اجتماعی است، تصریح کرد : محیط زیست در این راستا به طور کامل همسو با سیاست های دولت تلاش می‌کند تا توسعه اقتصادی بدون آسیب جدی به محیط زیست انجام شود.
وی برای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی که در آن حفاظت از محیط زیست وظیفه ای همگانی تلقی شده از مراکز دانشگاهی ؛ دستگاه‌ های فرهنگی آموزشی؛ شرکت های تولیدی و نهادهای خدماتی نظارتی و اجرایی استان دعوت کرد در رسیدن به این هدف والا ؛ محیط زیست را همراهی کنند.
حشمتی ادامه داد: عملیاتی ساختن راهبردهای نوین این اداره کل برای رفع آلودگی های زیست محیطی موجود ؛ مستلزم ورود جدی دانشگاهیان به این عرصه است و چنانچه هریک از بخش های مختلف جامعه بویژه اصحاب رسانه و نخبگان علمی فرهنگی ورزشی استان در اجرای مسئولیت اجتماعی خود؛ محیط زیست را همراهی کنند؛ می توانیم به بهبود شاخص های سلامت محیط زیست و توسعه همه جانبه امیدوار باشیم.
به گزارش ایرنا، مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان شامل مناطق چهارگانه و شکار ممنوع با وسعت بالغ بر دو میلیون هکتار قریب به 20 درصد از مساحت استان را در برگرفته و زیستگاه گونه های مختلف جانوری و گیاهی ارزشمند است.
در استان اصفهان تاکنون 62 گونه پستاندار، 296 گونه پرنده، 40 گونه خزنده، هشت گونه دوزیست و 41 گونه ماهی شناسایی شده است.
8114/9913
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.