به گزارش ایرنا، عبدالله کیانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اعضای این شورا با کمک و هم افزایی شهرداری توانستند و با همدلی و همکاری مردم بخش اعظمی از مشکلات منطقه را رفع کنند.
وی اظهارداشت : با برنامه ریزی صحیح و روان سازی امور توانستیم پاسخگوی مردم باشیم و اهالی در این سال با وجود مسائل و مشکلات اقتصادی با پرداخت به موقع عوارض شهرداری همراه خوبی بودند و کمک کردند.
وی ادامه داد : ما در زمینه های عمرانی، خدماتی، مالی، فرهنگی، اجتماعی و توافق در جهت آزادسازی امور مربوط به مصوبات خیلی خوبی در این شهر دست یافتیم.
رییس شورای اسلامی خمینی ‌شهر کمبود سالن ورزشی را از مهم‌ترین موضوع این شهر برشمرد و گفت : در نظر داریم تا با احداث تالار شهروند که اعتبار آن در سال جاری لحاظ شده این کمبود را تا حدودی حل کنیم ضمن این که مجموعه فرهنگی نیل فروش زاده واقع در محله جوی آباد به همت خیرین در حال تأسیس است.
کیانی با تاکید ضرورت توسعه بومگردی و بازسازی خانه‌ های قدیمی در این شهر تصریح کرد : خانه سیادت و خانه میردامادی خریداری و مورد بهره‌برداری قرار گرفت همچنین خانه زهتاب به عنوان خانه هنرمندان و خانه میردامادی‌ ها به عنوان خانه نجوم ترمیم و راه اندازی شد.
به گفته وی همه بسترهای لازم اعم از مکان و زمین مورد نظر برای بخش خصوصی آماده است تا سرمایه ‌گذاری در حوزه ‌های بومگردی، مجتمع‌ های تجاری، توفقگاه طبقاتی، سالن‌ های ورزشی و تالار توسط بخش خصوصی ایجاد شود.
رییس شورای اسلامی خمینی شهر با اشاره به جمعیت 250 هزار نفری این ‌شهر اضافه کرد : خمینی‌ شهر آماده تسهیل زمین‌ ها و زیرساخت‌ های سرمایه گذاری برای بخش خصوصی است و این منطقه در واقع زمینه خوبی برای فعالان سرمایه گذاری است.
کیانی در خصوص وضعیت اتصال مترو اصفهان به خمینی شهر بیان کرد: خمینی شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از سه جهت به متروی اصفهان وصل می‌ شود تا در وضعیت حمل و نقل این شهر تغییر عمده‌ای حاصل شود.
رییس شورای اسلامی شهر خمینی شهر با تأکید بر فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی این شهر گفت: در سال جاری تا سه ماه آینده 20 اتوبوس این شهر بازسازی می شود.
به گفته وی 20 درصد ناوگان اتوبوسرانی این شهر توسط بخش خصوصی اداره می شود.
وی در خصوص مشکلات محیط زیستی شهرستان گفت: بیشتر سنگبری‌ های شهرستان درحال انتقال به منطقه صنعتی محمود آباد هستند و در کنار این موضوع به کاهش آلودگی تولید زغال در باغ ها هم توجه شده است.
رییس شورای اسلامی خمینی شهر درخصوص ظرفیت آرامستان‌ های این شهر گفت: خمینی شهر 15 آرامستان غیررسمی بومی دارد که این‌ ها دولتی نیستند و به صورت هیات امنایی اداره می ‌شوند.
وی سرانه فضای سبز هر نفر در خمینی شهر را 9 متر مربع ذکر و اضافه کرد : این میزان بدون احتساب فضای سبز دانشگاه صنعتی اصفهان است.
م/ س/ 6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.