به گزارش ایرنا، محمدحسین شاملی روز چهارشنبه در سفر به تیران و کرون در دیدار با فرماندار این شهرستان افزود: سال گذشته 300میلیارد ریال در حوزه آبخیزداری استان هزینه شد.
وی بیان کرد: همکاری و مشارکت مسئولان محلی در توزیع اعتبار و اجرای پروژه ها بسیار مهم است و اداره کل چهار برابر معادل تخصیص اعتبار مسئولان محلی به حوزه آبخیزداری آن منطقه بودجه اختصاص می دهد که این موضوع فرصت تشویقی برای سرمایه گذاری در این حوزه است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان ادامه داد : اجرای طرح های آبخیزداری در جلوگیری از خسارت سیل، جذب آب به سفره های زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک موثر است و این سرمایه گذاری منفعت عمومی برای منابع طبیعی دارد.
وی یادآورشد: در برخی از شهرستان های استان خیرین برای اجرای طرح های آبخیزداری به صحنه آمده و مشارکت داشته اند.
شاملی با اشاره به برداشت غیرمجاز موسیر از مراتع استان گفت: برای جلوگیری از این تخلف توزیع بذر موسیر و تشویق کشاورزان به کاشت این گیاه دارویی انجام شد و چنین اقدامی در کاهش تخلفات و برداشت غیرمجاز موثر بوده است.
وی یادآورشد: مرتع داران با اخذ مجوز میزان خاصی را از این گیاهان برداشت می کنند و مسئولیت حراست از مراتع را بر عهده دارند.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان 10 میلیون و 700 هزار هکتار مساحت دارد که 6 میلیون و 300 هزار هکتار از آن را مراتع تشکیل می دهد که این استان سه میلیون و 200 هزار هکتار اراضی بیابانی دارد که یک میلیون و 300 هکتار از آن کانون های بحرانی فرسایش بادی و انتشار ریزگردهاست.
در این استان یکصد هزار هکتار جنگل زاگرسی متراکم بیشتر در مناطق سمیرم در جنوب استان و فریدونشهر در غرب اصفهان و 430 هزار هکتار جنگل های تنک ایرانی تورانی در شمال استان وجود دارد.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.