سید حسن قاضی عسگر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا تشریح کرد: تکمیل چرخه تولید پوشاک در حوزه نساجی پیگیری می شود تا از صفر تا 100 تولید در استان انجام شود که در این راستا راه اندازی 2 شهرک در شهرهای اصفهان و کاشان در دستور کار است.
وی افزود: طرح عملیاتی راه اندازی این شهرک ها آماده شده و بر اساس پیش بینی ها نزدیک به 200 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد که در نهایت ارزش افزوده پوشاک هم به مردم کشورمان باز خواهد گشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان بیان کرد: در حوزه ریلی نیز نزدیک به 200 هزار میلیارد ریال طرح در استان داریم که به دنبال جذب سرمایه گذار با روش فاینانس هستیم.
وی اضافه کرد: توسعه سرمایه گذاری در بخش گردشگری، صنایع دستی و تعیین حوزه های گردشگری از اولویت های سرمایه گذاری در استان اصفهان است که در این بین کاشان، آران و بیدگل و ابوزیدآباد می توانند سریعتر فعال شوند و از این ظرفیت ها بهره مند ببرند.
به گفته قاضی عسگر، ظرفیت بالای گردشگری در محور غرب استان اصفهان نیز وجود دارد که از آن جمله می توان به منطقه قامشلو، شهر زیرزمینی کردعلیا، سد خمیران، افوس، بویین و میاندشت اشاره کرد.
وی عنوان کرد: اینها فرصت بسیار خوبی جهت رونق اقتصادی در استان اصفهان است و در شرایطی که شاخص بیکاری استان پذیرفتنی نیست، باید تلاش کنیم با ایجاد اشتغال پایدار در این بخش به کاهش نرخ بیکاری کمک کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اصفهان همچنین به لزوم برنامه ریزی جهت جذب هر چه بیشتر گردشگران خارجی تاکید کرد و گفت: ایجاد شهرک فرودگاهی در کنار فرودگاه اصفهان نیز در دستور کار است تا با بهره برداری از آن به جذب بیشتر گردشگران خارجی کمک کند.
وی افزود: در شرایط کنونی با همدلی مدیران به دنبال شناسایی مسائل و مشکلات کنونی صنعت در استان اصفهان هستیم و باید با همه توان نیز به دنبال راهکارهای برطرف کردن آنها باشیم.
هم اکنون 9 هزار و 400 واحد تولیدی و صنعتی با 250 هزار نفر نیروی کار در استان اصفهان فعالیت دارند.
استان اصفهان همچنین با برخورداری از افزون بر 22 هزار بنا و اثر تاریخی شامل یکهزار و 850 اثر ثبت ملی و چهار اثر ثبت جهانی کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.