به گزارش ایرنا، برای ساخت پردیس و یادمان شهدا شامل 725 مترمربع ساختمان اداری و رواق، المان و محوطه سازی افزون بر هشت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار با مشارکت خیرین هزینه شده است.
استاندار اصفهان در آیین بهره برداری از این طرح به آوازه دانشگاه کاشان و جایگاهش در رتبه بندی ها اشاره کرد و گفت: خیرین این شهرستان حتی در امر پژوهش ورود کردند که نشان از فهم بالای آنها می باشد و شاید حتی نخستین جایی در کشور باشیم که افراد نیک اندیش چنین رویکردی در پیش گرفتند.
عباس رضایی افزود: حضور دانش آموختگان دانشگاه کاشان در بخش های گوناگون مایه مباهات است و امید که در آینده هم بر تارک علمی کشور درخشش ویژه خود را داشته و جزو برترین های دنیا قرار بگیرد که البته با وجود نیروهای انسانی ارزنده و بهره گیری از خرد جمعی چندان هم دور از انتظار نیست.
وی با قدردانی از خیرین برای گام برداشتن در راه توسعه فیزیکی و علمی دانشگاه کاشان بیان کرد: امید می رود که نشاط و امید روز به روز در جامعه افزایش یافته و سربلندی بیش از پیش کاشان را در زمینه های گوناگون از جمله حوزه دانشگاه شاهد باشیم.
رییس دانشگاه کاشان نیز در این آیین تشریح کرد: این مجموعه نخستین دانشگاهی در کشور بود که بنیاد حامیان آموزش عالی را راه اندازی کرده و سه دانشکده بزرگ، پژوهشکده بین المللی با موضوع کویر لوت، بنیاد حمایت از نخبگان، 2 مجموعه ورزشی و خوابگاه های ویژه دانشجویان متاهلان و مجرد از سوی افراد نیک اندیش تا کنون ساخته شده است.
عباس زراعت با اشاره به مرکز مشاوره در حال ساخت این دانشگاه از سوی خیرین، کرسی های وقفی، تجهیز آزمایشگاه ها و کتابخانه مطهر را از دیگر خدمات خیرین کاشانی برشمرد.
وی همچنین از راه اندازی صندوق وام دانشجویی فاطمه الزهرا (س) در دانشگاه کاشان خبر داد و عنوان کرد: وام های این صندوق به صورت شرافتی پرداخت می شود، بدین معنی که تنها شرافت افراد ضامن آنها بوده و دانشجویان هر زمان که توانایی لازم برخوردار شدند، می توانند نسبت به بازپرداخت وام و کمک به صندوق اقدام کنند.
رییس دانشگاه کاشان در ادامه جایگاه این مجموعه بر اساس نظام های رتبه بندی بین المللی را برشمرد و گفت: رویکرد دانشگاه جامعه محور شعار این مجموعه است تا دیوار بین دانشگاه و جامعه فرو بریزد که در این راستا اتاق فکری نیز در ارتباط با مدیریت شهری تشکیل شده و استادان برای ارتقای رتبه باید طرح های پژوهشی در راستای برطرف کردن مشکلات موجود ارائه دهند.
وی با تاکید بر فرصت سازی از تحریم های ظالمانه به اجرای طرح هر دانشجو یک مهارت اشاره کرد و یادآور شد: دانشجویان در مرحله نخست مرتبط با رشته تحصیلی و سپس بر اساس علاقه باید دوره هایی را بگذرانند تا هنگام دانش آموختگی با مهارت از دانشگاه خارج شوند.
نزدیک به 9 هزار نفر دانشجو در 200 رشته گرایش در دانشگاه کاشان با 11 دانشکده و 12 پژوهشکده به تحصیل اشتغال دارند.
بازدید از چند واحد صنعتی و دیدار با صاحبان صنایع از دیگر برنامه های سفر یکروزه استاندار اصفهان به شهرستان کاشان است.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.