به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا صادقی شامگاه سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: کارهای مطالعاتی این طرح بیشتر در زمینه های کشاورزی، دامپروری و مرغداری انجام شده و نتیجه هایی خوبی نیز به دست آمد.
وی بیان کرد: وقف هایی با هدف رونق تولید نیز برای ایجاد اشتغال در استان اصفهان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به ثبت 50 وقف جدید با ارزش 200 میلیارد ریال در سال جاری اضافه کرد: بیشتر این وقف ها برای ساخت مسجد، حسینیه، کمک به طلبه ها و حوزه های عملیه، زوج های جوان و ورزش بود.
وی در ادامه با اشاره به بارش های فروردین ماه امسال و جاری شدن سیلاب در برخی استان های کشور عنوان کرد: وقف هایی جدیدی نیز برای کمک به مردم سیل زده و نیازمندانی که خسارت های زیادی دیده اند، ترویج داده شده است.
حجت الاسلام صادقی همچنین به افزایش نذورات اشاره کرد و افزود: مردم توجه ویژه ای به این مهم داشتند که نشان می دهد در وقف ها و نذورات ماندگار برای حادثه هایی مانند جاری شدن سیل به هنگام اقدام می کنند.
وی از کاشان به عنوان نخستین شهرستان برای کمک به سیل زدگان در استان اصفهان یاد کرد و ادامه داد: افزون بر چهار میلیارد و 500 میلیون ریال از محل موقوفات این شهرستان با نیت خیر به سیل زدگان استان لرستان کمک شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان یادآور شد: هفت میلیارد و 500 میلیون ریال در مجموع از محل موقوفات این استان تا کنون به سیل زدگان کمک شده است.
آستان مقدس 718 امامزاده والامقام و افزون بر 14 هزار و 700 موقوفه در استان اصفهان وجود دارد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.