به گزارش ایرنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان شامگاه سه شنبه در این آیین با اشاره اختصاص 2 میلیارد ریال برای ساخت و نصب این ضریح ها از سوی خیران و عاشقان اهل بیت (ع) گفت: ضریح پاک امامزادگان حسن ابن موسی (ع)، عبدالهادی (ع) و رضیه سلطان (س) به همت هیات امنای امامزادگان از سوی هنرمندان اصفهانی در مدت 6 ماه ساخته و نصب شد.
حجت الاسلام رضا صادقی افزود: بیشترین امامزادگان این استان در شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و نطنز هستند که وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) در جوار منطقه کاشان و امامزاده علی ابن محمد باقر(ع) در مشهد اردهال، پیشنه مذهبی و ایمان مردم منطقه به یکتاپرستی، رسالت پیامبر اسلام (ص) و ولایت حضرت علی (ع) از جمله علت های آن است.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: این امامزادگان بزرگوار از نوادگان حضرت امام موسی کاظم (ع) و جزو نخستین ساداتی بودند که به همراه جمع زیادی از سادات و نوادگان اهل بیت (ع) پس از شهادت حضرت امام رضا (ع) به خونخواهی ایشان بسوی مشهد حرکت کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان یادآور شد: این امامزادگان بزرگوار در شهر کاشان از سوی دشمنان و حاکمان مامون به شهادت رسیدند و آستان پاکشان در خیابان محتشم، محله میرنشانه امروزی پناهگاه دلسوختگان و عاشقان اهل (ع) می باشد.
100 امامزاده و سه حسینیه زیارتی، 14 آرامگاه، 2 مسجد زیارتی و یک قدمگاه در شهرستان کاشان وجود دارد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.