فرشاد صفتی روز سه شنبه در حاشیه مسابقات بین المللی تنیس آی تی اف جونیورز اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود: رقابتهای بزرگسالان دیویس کاپ 2019 سنگاپور در تیرماه و فدکاپ 2019 جمهوری آذربایجان در خرداد ماه مسابقات مهم و تاثیرگذار برون مرزی هستند، اما با وجود کاهش منابع مالی، تنیسورهای ایرانی به این رقابت ها خواهند رفت و امیدواریم بتوانند نتایج درخشانی کسب کنند.
وی به فعالیت تیم‌های ملی در رده‌ های سنی 12، 13، 14 و 16 سال در بخش پسران و دختران اشاره و تصریح کرد: پرورش بازیکنان در تیم های پایه از رویکردهای اصلی فدراسیون تنیس به شمار می رود که چند سالی است آغاز شده و امسال با جدیت بیشتری دنبال می شود.
مدیر کمیته تیم های ملی فدراسیون تنیس با بیان این که مسابقات جونیورز اصفهان با نظم خوبی در حال برگزاری است، ادامه داد: این مسابقات در تقویم فدراسیون ثبت شده و چهار سال است که در این فصل همواره شاهد برگزاری مسابقات در این شهر هستیم.
صفتی با قدردانی از اداره کل ورزش و جوانان اصفهان برای جایگزینی مجموعه ورزشی آپادانا به جای مجموعه تنیس ملل برای برگزاری مسابقات خاطرنشان کرد: با توجه به لغو برپایی این رخداد ورزشی در مجموعه ملل، با هماهنگی های صورت گرفته مجموعه آپادانا بعنوان میزبان معرفی شد.
وی با اشاره به حضور 32 بازیکن به جای 48 بازیکن سال گذشته در جدول اصلی گفت: نظر به این که مجموعه این ملل دارای زمین‌ های کمتر بود بنابراین نتوانستیم تعداد بیشتری را در جدول جای دهیم و همین تعداد در مجموعه کنونی مشغول بازی هستند.
مدیر کمیته تیم های ملی فدراسیون تنیس ایران را شانس اول قهرمانی در مسابقات جونیورز و ادامه داد: تنیسور های خوبی از سراسر کشور در این رقابت‌ها حاضر هستند و با مسابقات خوبی که برگزار کردند می‌ توان گفت آنان در مقایسه با سایر کشورها شانس قهرمانی بیشتری دارد.
وی به وزش باد در چند روز گذشته در اصفهان اشاره و تصریح کرد: این امر تا حدی اعتراض برخی بازیکنان را به دنبال داشت اما در مجموع شرایط برگزاری مسابقه مطلوب بود، لغو بازی بدلیل شرایط غیرقابل پیش بینی و طبیعی بر عهده سرداور رقابت است که تا کنون لغو هیچ مسابقه ای گزارش نشد.
صفتی با اشاره به اینکه این دوره بر اساس آخرین استانداردها و مقررات 2019 فدراسیون جهانی در حال برگزاری است خاطر نشان کرد: قضاوت ها برای جونیورز اصفهان نسبت به دوره گذشته ارتقا یافت و از داور صندلی نیز استفاده شد.
این مسوول فرداسیون، افتخار آفرینی تنیسور های ایرانی در رقابت های بین المللی را در توسعه این ورزش موثر ارزیابی کرد و افزود: قهرمانی تیم زیر 12 سال دختران و نایب قهرمانی تیم پسران در مسابقات بحرین نشان داد که می توانیم با برنامه ریزی بهتر بازیکنان شاخص و آینده داری را پرورش دهیم که در بیرون از مرزها افتخار کسب کنند.
وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت رقابت ها حائز اهمیت است، اظهارداشت: فدراسیون تنیس به دنبال آن است که از سال 2020 میلادی رتبه (گرید) مسابقات را افزایش دهد و بتواند شاخص یاده شده را از گرید 5 به گرید 4 تبدیل کند که البته مستلزم ارائه استدلالات فنی خواهد بود و خوشبختانه کمبودی هم وجود ندارد.
مدیر کمیته تیم های ملی فدراسیون تنیس ادامه داد: اصفهان با برخورداری از شرایط مناسب از جمله داشتن فرودگاه با پروازهای خارجی می ‌تواند محل مناسبی برای مسابقات در ابعاد جهانی باشد، بسیاری از بازیکنان فعلی با پرواز مستقیم به این شهر سفر کردند که خود نکته ای مثبت است.
صفتی ارائه روادید (ویزا) در فرودگاه این شهر را از دیگر مزایای اصفهان عنوان کرد و و گفت: موضوع اشاره شده می تواند سفر بازیکنان خارجی به اصفهان را در مدت زمان کمتری تسهیل بخشد.
به گزارش ایرنا، مسابقات بین المللی تنیس آی تی اف جونیورز 2019 « ITF juniors 2019 » با حضور تنیسورهای ایرانی و خارجی روز شنبه گذشته در باشگاه تنیس آپادانا ورزشگاه 22 بهمن اصفهان آغاز شد و امروز دوشنبه در قالب جدول اصلی ادامه یافت.
در این دوره نمایندگان ایران، روسیه ، ترکیه ، اکراین ، زیمبابوه، هند ، ترکیه، چک، یونان، بلاروس، تونس و آلمان برای کسب پوینت جهانی تا هفتم اردیبهشت با یکدیگر رقابت خواهند داشت.
سرداوری این تورنمنت بر عهده مسیح صلاح داور بین المللی نشان سفید ایران است.
مسابقات تنیس جونیورز با قابلیت درج امتیازات و افزایش رتبه تنیسورهای زیر 18 سال در فدراسیون جهانی، هر ساله در کشورهای مختلف برگزار می شود.
/6026/6020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.