حجت ‌الاسلام محمدرضا صالحیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تا زمانی که رفتار ما شیعیان به دور از رفتار علوی و فاطمی باشد امامی که یکپارچه نور و پاکی است ظهور نمی کند.
وی با اشاره به ویژگی منتظران واقعی امام عصر (عج) تصریح کرد: یک مسلمان و منتظر اگر بازاری باشد در شرایط بد اقتصادی با انصاف و به دور از احتکار، با مردم مدارا می کند و اگر کارمند باشد ارباب رجوع را تکریم می کند.
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان انتظار را منحصر به مسلمانان و شیعیان ندانست و گفت: همه انسان های آزاده در هر مکتبی اعم از اسلام با مذهب شیعه و سنی، مسیحیت و یهودیت منتظر یک مصلح جهانی هستند.
وی تاکیدکرد: البته باید حاکمان ظالم و ستمگر مانند استکبار، صهیونیست، آل سعود و آل خلیفه و تکفیری ها را از این مردم آزاده و مکاتب و منتظران مجزا بدانیم.
وی با اشاره به اینکه براساس آیات و روایات امام زمان (عج) امامی عالم و مدیر و مدبر و امامی است که جهان را با اصول به روز و پیشرفته اداره خواهد کرد، اظهارداشت: وظیفه ماست که امام عصر (عج) را به خوبی و به دور از خواب و رویا و خرافات به جوانان جامعه معرفی کنیم.
صالحیان ادامه داد: جوانان منتظر ظهور و مورد تایید امام زمان (عج) جوانانی هستند که در کنار دینداری به دنبال تحصیل و تولید علم باشند.
وی با بیان اینکه مکتب شیعه در زیر دو پرچم سرخ عاشورا و سبز انتظار قرار دارد، افزود: آنچه می تواند قلب امام زمان (عج) را شاد کند اینست که در هر کاری هستیم آن را درست بشناسیم و انجام دهیم و در آن ایثار داشته و دیگران را بر خود مقدم بداریم تا ظهور نزدیک شود.
** احیای نیمه شعبان در مساجد اصفهان برگزار می شود
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: مراسم احیای شب نیمه شعبان در مصلای سراسر استان به منظور شب زنده داری، دعا برای ظهور، رفع گرفتاری و دعا ویژه سیل زدگان کشور برگزار می شود.
به گفته وی مراسم احیای نیمه شعبان در شهر اصفهان در مساجد حکیم، امام (ره) و جامع دایر است.
به گزارش ایرنا، پانزدهم شعبان سالروز تولد حضرت مهدی(عج)، امام دوازدهم شیعیان است که در دوران غیبت به سر می‌ برد.
در برخی روایات، شب نیمه شعبان پس از شب قدر برترین شب‎ها دانسته شده است.
گروهی از شیعیان در این شب به شب زنده ‌داری و اعمال مذهبی مشغول می ‎شوند.
پنج هزار و 200 مسجد در استان و 800 مسجد در شهر اصفهان فعالیت دارد.
7135/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.